|
کدخبر: 37243

هم فال هم تماشا در ایونت‌های برتر ایران + تصاویر

مهمترین نمایشگاه‌های گردشگری در تهران، اصفهان، شیراز و کیش برگزار می‌شود.

گسترش‌نیوز: در طول سال و در شهر‌های مختلف رویداد‌های متعددی در حوزه‌ی گردشگری برگزار می‌شود. با توجه به وجود ظرفیت‌های متعدد کشور در حوزه‌ی گردشگری لزوم برگزاری این رویداد‌ها همواره احساس می‌شود در این گزارش به معرفی ۱۰ رویداد برتر در حوزه گردشگری پرداختیم.

*نمایشگاه گردشگری تهران

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با عنوان تجاری (TITE) هر سال در بهمن و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

این رویداد تنها ایونت معتبر و شناخته شده در صحنه بین‌المللی در زمینه گردشگری در ایران است که علاقه مندان از تمام جهان را به خود جلب می‌نماید. غرفه داران این نمایشگاه متخصصان صنعت گردشگری هستند، در نتیجه تجربه مفید و منحصر به فردی برای بازدیدکنندگان وغرفه داران رقم خواهد خورد.

سازمان‌های فعال در بخش فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این رویداد را مناسب‌ترین فضای موجود برای بهینه‌سازی ارتباط چهره به چهره می‌دانند. از نقطه نظر گردشگری، ایران دو امتیاز مهم و خاص دارد: موقعیت جغرافیایی استثنایی و جاذبه‌های فوق العاده زیبای تاریخی، فرهنگی، طبیعی، زیارتی و ماجراجویی.

*نمایشگاه گردشگری اصفهان

نمایشگاه گردشگری اصفهان هر سال در خرداد ماه و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۸۰ مشارکت‌کننده از استان‌های اصفهان، تهران، مازندران، فارس، خراسان رضوی، کیش، هرمزگان و قم حضور دارند و توانمندی‌های خود را در عرصه‌های گردشگری، هتلداری، اقامتی و پذیرایی به نمایش عمومی می‌گذارند.

در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان عموما شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها، مراکز اقامتی و هتل و مراکز توریستی و تفریحی، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها، مراکز آموزشی، نشریات و مطبوعات، تولیدکنندگان تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی و طراحان و سازندگان تجهیزات هتل حضور خواهند داشت.

*نمایشگاه گردشگری مشهد

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته مشهد هر سال در شهریور ماه و در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در حوزه‌های گردشگردی، هتلداری، صنایع دستی و گردشگردی سلامت حضور دارند.

در حاشیه این نمایشگاه برخی کارگاه‌های آموزشی و همچنین یک نمایشگاه بین‌المللی با محوریت فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بازاریابی گردشگری نیز برگزار می‌شود.

*نمایشگاه گردشگری کرج

نمایشگاه بین‌المللی اقتصاد و سرمایه‌گذاری گردشگری با عنوان تجاری«شهر گردشگر» در ایران مال برگزار شده است. این رویداد که با نمایشگاه صنایع دستی تهران نیز همزمان بود به‌دست علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

دوره نخست این رویداد با همکاری و همراهی ۳۱ استان کشور، شرکت ایران نوین و زحمات بسیار زیاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برپا شد. نمایشگاه «شهر گردشگر»، قرار است در طول سال‌های آینده شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری فراهم کند.

*نمایشگاه گردشگری کرمان

نمایشگاه تخصصی گردشگری، فناوری و خدمات سفر استان کرمان نیز هر سال در بهمن ماه سو در محل بازار موبایل این شهر برگزار می‌شود.

معرفی تورهای ویژه نوروز و فناورهای نوین شرکت‌های خدمات مسافرتی، آشنایی علاقمندان با ظرفیت‌های موجود در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای تورهای مسافرتی، هم افزایی در بین اجزای صنعت گردشگری استان و نمایش دستاوردهای شرکت‌های جدید در جهت توسعه نرم افزارهای گردشگری و غیره از اهداف بارز این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه غرفه به معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان کرمان می‌پردازند. در هر دوره تلاش می‌شود از تمامی فعالان حوزه گردشگری استان کرمان به ویژه هتلداران، مجموعه‌های اقامتی، شرکت‌های هواپیمایی و خدمات مسافرتی هوایی، ریلی و جهانگردی، سازمان‌ها و انجمن‌های گردشگری و طبیعت گردی به عنوان غرفه دار دعوت شود.

*نمایشگاه گردشگری کیش

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و تجهیزات سفر کیش در شهریور کلید میخورد و محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی کیش میزبانی آن را بر عهده دارد.

برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنعت هتلداری و خدمات سفر کیش این فرصت را برای تمامی سازمان ها، اتحادیه ها، شرکت‌ها و همچنین افرادی که به نوعی با این صنعت در ارتباط هستند ایجاد نموده تا امکان معرفی و ارائه توانمندی‌ها و امکانات خود را هم به عموم مردم و هم به موسسات و سازمان‌های مرتبط به‌دست آورند.

دوره آخر نمایشگاه گردشگری کیش با حضور پنجاه کمپانی برگزار شد. ۶۰ درصد مشارکت کننده‌ها داخلی و باقی آنها از کشورهای خارجی بودند.

*نمایشگاه گردشگری مازندران

همایش و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران چند سالی است که در ساری برگزار می‌شود. این رویداد توسط شرکت توسعه گردشگری استان مازندران و با حمایت نهادها، سازمان‌های دولتی ذیربط و دانشگاه‌های معتبر کشور با هدف شناسایی نقاط ضعف و چالش‌های موجود در صنعت گردشگری، در مرکز استان برگزار می‌شود.

از بخش‌های ویژه‌ی این رویداد بحث و تبادل نظر در حوزه‌هایی نظیر؛ آسیب شناسی برنامه‌های توسعه‌ی گردشگری و تعیین سیاستگذاری‌های متناسب با آن، توسعه گردشگری با حفظ منابع زیست محیطی، چشم‌انداز اقتصادی توسعه گردشگری و در قالب پنل‌ها، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و ارائه‌ی مقالات تخصصی است.

*نمایشگاه گردشگری فارس

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فارس و صنایع وابسته در شیراز آذر ماه هرسال کلید می‌خورد. در آخرین دوره این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۹۰ شرکت‌ داخلی و ۱۰ شرکت خارجی به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز برپا شد.

شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه‌های هتل داری، ایرلاین ها، سامانه‌های رزرو آنلاین هتلی، مناطق آزاد، باشگاه ورزش‌های هوایی و دریایی، مدارس غواصی، مجتمع‌های تفریحی-گردشگری واقامتگاه‌های بوم گردی در این نمایشگاه حضور داشتند.

این نمایشگاه در سالن‌های ملاصدرا، حافظ و فضای باز نمایشگاه به وسعت ۱۱ هزار متر مربع دایر بوده است. در حاشیه نمایشگاه نیز، سه همایش مرتبط با صنعت گردشگری شامل گردشگری سلامت گردشگری طبیعی و نقش‌ای تی در توسعه گردشگری برگزار شد.

*نمایشگاه گردشگری اذربایجان غربی

نخستین دوره نمایشگاه ملی گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی در ارومیه و در تاریخ ۲۹ مرداد ماه سال ۹۷ برگزار شد. نکته جالب توجه درباره این نمایشگاه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های آذربایجان غربی و استان‌های خراسان شمالی، خوزستان و هرمزگان بوده است.

از جمله اهداف مهم این نمایشگاه، معرفی ظرفیت‌های آذربایجان غربی و هم فکری مجموعه فعالان گردشگری برای پیشرفت صنعت گردشگری در استان آذربایجان غربی بوده است.

نمایشگاه گردشگری گیلان

یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد انزلی برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در زمینه گردشگری و معرفی توانمندی‌های گیلان برای تقویت زیرساخت‌های مختلف است. بنابراین هر سال در سایت انزلی نمایشگاه صنعت گردشگری، صنایع دستی و همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد کشور، برگزار می‌شود.

برای آخرین سال، نمایشگاه گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد ایران در ۴۳ غرفه و در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های منطقه آزاد انزلی برگزار شد. بیش از ۵ هزار نفر از این رویداد بازدید کردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها