|
کدخبر: 37168

گسترش نیوز روند برپایی نمایشگاه مطبوعات کرمان را بررسی می‌کند

ما اینجا از جیبمان هزینه می‌کنیم

کرمان این روزها در تکاپوی برپایی چهارمین رویداد مطبوعات استانی است.

گسترش نیوز : شاید وقتی نام نمایشگاه مطبوعات به میان می‌آید، تصاویر نمایشگاه سراسری مطبوعات تهران پیش چشمانتان مجسم شود. اما باور کنید نفوذ مطبوعات و استقبال مردم از این حوزه به حدی بالا است که فعالان استانی هم به فکر برپایی رویدادهای مشابه افتاده‌اند. مسئولان کرمان قصد دارند از هر راهی برای افزایش اثرگذاری این رویداد استفاده کنند. به همین دلیل هم نمایشگاه مطبوعات کرمان تا کمتر از دو ماه دیگر و همزمان با نمایشگاه کتاب استانی برگزار می‌شود.

matboat1.jpg

برپایی دو رویداد همزمان امید فدایی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کرمان در گفت‌وگو با گسترش نیوز به حمایت این مجموعه از چهارمین دوره نمایشگاه مطبوعات کرمان اشاره کرد و گفت: ناگفته پیداست که کتاب و کتابخوانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همین اهمیت بالا باعث شده که رویدادهای مربوط به این حوزه همواره با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شوند. بر همین اساس هم امسال برای نخستین بار تصمیم گرفتیم نمایشگاه مطبوعات کرمان را همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار کنیم تا آمار بازدید‌کنندگان این دو رویداد افزایش یابد.

حامی رویدادهای مطبوعاتی هستیم فدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حمایت از فرهنگ و رسانه گفت: ما معتقدیم که برای کمک به اعتلای فرهنگ کرمان نباید از هیچ کوششی فروگذاری کرد. به همین دلیل هم به نمایشگاه مطبوعات کرمان به چشم منبع درآمدزایی نگاه نمی‌کنیم. برعکس گاهی برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه مطبوعات از جیبمان هم هزینه می‌کنیم. در این میان صندوق مس کرمان به عنوان سهام دار اصلی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کرمان نیز ما را در مسیر دستیابی به اهدافمان یاری می‌کند.

fadaii.jpg

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کرمان با اشاره به آمار رسانه‌های فعال در استان کرمان اظهار کرد: با توجه به آمار بالای رسانه‌های فعال در استان کرمان و نیاز آنان به برقراری تعامل هرچه بیشتر با مخاطبان عام، مسئولان برپایی نمایشگاه مطبوعات امسال درخواست کردند که این رویداد همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار شود تا بتوان از این طریق هم فرهنگ کتابخوانی را رواج داد و هم با تشویق مردم به روزنامه خواندند به شمار مخاطبان رسانه افزود. ما امیدواریم که این اقدام بتواند همانطور که پیش‌بینی شده آثار مثبت زیادی با خود به همراه آورد و باعث تعامل مردم و رسانه‌ شود.

مطبوعات کرمان از نگاه آمار بیش از ۳۰۰ نشریه از روزنامه تا سالنامه شامل بیش از ۱۰۰ هفته نامه، حدود ۴۰ دو هفته نامه، بیش از ۴۰ مورد ماهنامه، هشت ۲ ماهنامه، نزدیک ۴۰ مورد فصلنامه، بیش از ۱۰ مورد ۲ فصلنامه و یک سالنامه در استان کرمان منتشر می‌شود.

matboat2.jpg

در این میان ۹ روزنامه از گستره توزیع سراسری تا محلی و شهرستان تا پایان شهریور در این استان مجوز دریافت کرده‌اند. همچنین ۷۱ پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی شامل سایت‌های اینترنتی دارای مجوز نیز بین نشریات استان کرمان وجود دارد.

برخی نشریات استان کرمان دارای خاستگاه کشوری، منطقه، استانی و محلی شهرستانی هستند و این استان از نظر تعداد نشریات در مقایسه با استان‌های دیگر جزء چهار استان برتر کشور است.

۱۳ سال وقفه با این حال مشکلات متعدد از جمله استقبال پایین بازدیدکنندگان عادی از این نمایشگاه و بی‌انگیزگی شرکت‌کنندگان باعث شده تا رویدادهای مطبوعات کرمان به صورت مستمر و سالانه برگزار نشود. به عنوان نمونه دوره پیشین این رویداد یعنی سومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های در اسفند ماه سال ۹۵ و با ۱۳ سال وقفه برگزار شد.

سومین دوره برپایی این رویداد در فضایی به مساحت ۱۲۰۰ متر و با حضور پنج روزنامه، ۲۸ هفته نامه، سه دو هفته نامه، پنج ماهنامه، پنج پایگاه خبری، پنج روزنامه، هفت دفتر خبرگزاری، دو روزنامه سراسری و یک غرفه به محصولات مطبوعاتی و نرم افزار ویژه مطبوعات استان کرمان برپا شد.

نمایشگاه مطبوعات کرمان از ۱۹ تا ۲۵ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های جنوب شرق کرمان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها