|
کدخبر: 37059

در ماه محرم از کدام نمایشگاه‌ها بازدید کنیم؟ + جزئیات

به جز معدود گالری‌های تهران که آثاری مرتبط با حال و هوای محرم را به نمایش می‌گذارند، بیشتر آنها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه تعطیل هستند.

گسترش‌نیوز : با وجود آنکه قریب به اتفاق گالری‌های تهران به مناسبت عزاداری سالار شهیدان تعطیل هستند، اما برخی از آنها با برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی با این ایام، در روزهای تاسوعا و عاشورا فعال هستند.

namyeshgahmoharramm.jpg

خانه هنرمندان با نمایشگاه علامت که شامل عکس، نقاشی، مجسمه و سرامیک است از روز جمعه ۲۳ شهریورماه در نگارخانه‌های ممیز، میرمیران، زمستان و پاییز برپاست و تا سوم مهر ماه ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثاری از خسرو حسن‌زاده، منصوره محمدی، علیرضا فراهانی، حامد صادقی، مجتبی عرب زاده، محمد مهدی انوشفر، ایرج اسکندری، کاظم چلیپا، حمید قدیریان، ناصر پلنگی، حسین خسرو جردی، علیرضا آدم بکان، امیر کبیرنژاد، صادق ادهم، کورش گلناری، مجتبی موسوی، ناصر تقوایی، خسرو بیات، فرزین هدایت زاده، بهزاد نقاش و ذبیح الله محمدی به نمایش درمی‌آید.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه علامت می‌توانند در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۱۴ تا ۲۲ به خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه کنند.

چهارشنبه آخرین روز نمایشگاه «مروری بر نقاشی قهوه‌خانه‌ای ایران»

نمایشگاه آثار جواد عقیلی آخرین نسل از نسل طلایی نقاشان قهوه‌خانه‌ای با عنوان «مروری بر نقاشی قهوه‌خانه‌ای ایران» که در آستانه ماه محرم از ۱۶ شهریور ماه افتتاح شده است تا روز چهارشنبه (۲۸ شهریور ماه) در گالری فردا دایر است. علاقمندان برای بازدید این آثار می‌توانند در آخرین روز این نمایشگاه یعنی روز عاشورا به خیابان کریمخان زند، خیابان حسینی، کوچه اعرابی۶، پلاک ۲ مراجعه کنند.

گالری «اُ» از جمعه باز می‌شود

با آنکه گالری اُ در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل است اما از روز جمعه (۲۳ شهریورماه) باز است و علاقمندان می‌توانند از نمایشگاه عکس‌های «امیرحسین بی‌پروا» با عنوان «هندسه‌ی کُل» بازدید کنند.

امیرحسین بی‌پروا متولد ۱۳۶۰ در تهران و کارشناس ارتباط تصویری دانشگاه سوره است. او از سال ۱۳۸۸ در گالری‌های نار و اُ نمایشگاه انفرادی برگزار کرده است. همچنین در نمایشگاه گروهی «پرتره» بلگراد صربستان، فستیوال بین‌المللی عکس کنوکئست بلژیک و «تلویزیون» گالری محسن در ایران حضور داشته است. بی‌پروا در سال ۱۳۸۲ منتخب فستیوال خاورمیانه، «ابدا» در دبی شد و در سال ۱۳۹۳ مقام برگزیده‌ی مخاطبین سومین فستیوال سالانه پرتره‌سازی گالری شیرین تهران را به‌دست آورد.

این نمایشگاه تا چهارم مهر ماه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ واقع در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول دایر است.

عکس‌هایی از «اشارات»

گالری Ag نیز میزبان آثار مهرعلی رزاق‌منش است. نمایشگاه «اشارات» که از ۲۳ شهریور ماه افتتاح شده است تا ۱۱ مهرماه دایر است.

این مجموعه در ادامه عکاسی از شهر شکل گرفته، شهری که به ناگاه در ایام محرم شکل دیگری به خود می‌گیرد. این مجموعه عکس، که به شیوه گام بیکرومات چاپ شده، سودای آن دارد تا با نگاهی جمال شناسانه به شهر در این ایام، ریتم شهر آشوب آن و جوشش و شورشی که به سبب آن بر بام و در شهر فرو می‌ریزد با اشارات و فارغ از گفت و عبارات به تصویر بکشد. همچنین برخلاف تجربیات گذشته‌ی دیگران تا حد امکان از وجه ارجاعی آن کاسته و به وجه اقناعی آن بیفزاید. از شیوه‌های چاپ قرن نوزدهم که در آن عکس روی بستر حساس شده توسط نور آفتاب چاپ شده و تصویری با کیفیت‌های نقاشانه به وجود می‌آورد.

علاقمندان برای بازدید می‌توانند بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ مراجعه کنند.

«روضه هنر» در موزه هنرهای معاصر فلسطین

نمایشگاه «روضه هنر» که در دو بخش خوشنویسی و نقاشی‌خط از عصر چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح شد تا اول مهر ماه دایر است. در این نمایشگاه ۱۷ اثر از ۱۴ هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

آثار ارائه شده بیانی از عشق و ارادت هنرمندان به ساحت امام مظلومان و شاهد همه شهیدان است که همزمان با آغاز ماه محرم و ایام عزای آن سرور و سالار عشق به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به موزه معاصر فلسطین واقع در خیابان ولیعصر خیابان بزرگمهر نبش خیابان برادران مظفر پلاک ۷۴ مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها