|
کدخبر: 36814

نمایشگاه خودرو موندیال در آستانه ۱۲۰ سالگی

دورهمی بزرگ خودرویی‌ها در پاریس

چیزی به شروع نمایشگاه موندیال ۲۰۱۸ باقی نمانده است. رویدادی که غول‌های خودروسازی جهان را زیر یک سقف جمع می‌کند و طرفداران خودرو را به سوی خود می‌کشاند.

گسترش نیوز: نمایشگاه خودرو پاریس یا موندیال که به آن Mondial de l'Automobile نیز گفته می‌شود از جمله مشهورترین نمابشگاه‌های مرتبط با صنعت خودرو در جهان است. این رویداد ۱۲۰ ساله از ۱۸۹۸ تا کنون هر دو سال یک بار و در ماه اکتبر به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود. نگاهی به تقویم رویدادهای نمایشگاهی نشان می‌دهد پاریس به رسم هر ساله از ۴ تا ۱۴ اکتبر (مصادف با ۱۲ تا ۲۲ مهرماه) میزبان این رویداد خواهد شد.

paris1-1.jpg

میزان مشارکت بازدیدکنندگان آخرین مرتبه‌ای که نمایشگاه پاریس برگزار شد در سال ۲۰۱۶ بود. نکته جالب اینجاست که در آن سال بیش از یک میلیون نفر از این رویداد بازدید کردند و در این میان نزدیک به ۱۰ هزار خبرنگار حضور داشتند. پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد بازدیدکنندگان به بیش از یک و نیم میلیون نفر برسد و همانند گذشته خبرنگاران در تعداد حدودی ۱۰ هزار نفر بخش‌های مختلف این نمایشگاه را پوشش دهند.

از این جهات می‌توان نمایشگاه خودرو پاریس را یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های خودرو در جهان دانست که علاقه‌مندان خودرو را از تمامی نقاط به سمت خود جذب می‌کند. امسال قرار است انواع خودروهای الکتریکی، هایبرید و هیدروژنی در این نمایشگاه رونمایی شود ضمن این که امکان تست درایو برای بسیاری از خودروها نیز وجود دارد.

نرخ بلیط و زمان و ساعت دقیق برگزاری همانطور که گفته شد این نمایشگاه از تاریخ ۱۲ الی ۲۲ مهر ماه در شهر پاریس برگزار می‌شود و ساعت بازدید از ۱۰ صبح الی ۸ شب اعلام شده است. نرخ بلیط این نمایشگاه ۹ الی ۱۹ یورو برای بزرگسالان و برای کودکان ۱۱ الی ۱۷ سال نرخ بلیط ۹ یورو خواهد بود. لازم به ذکر است که ورود کودکان با سن کمتر از ۱۱ سال به این نمایشگاه، رایگان اعلام شده است.

pariiis3.jpg

کدام خودروسازان حضور دارند؟ این نمایشگاه را می‌توان یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای به نمایش گذاشتن توانمندی خودروسازان دانست. به همین دلیل است که بیشتر خودروسازان مشهور برای حضور در این رویداد سر و دست می‌شکنند. از طرفی دیگر با توجه به محبوبیت بیش از حد نمایشگاه موندیال، طرفداران صنعت خودرو نیز از تمامی نقاط جهان به سمت پاریس روانه می‌شوند. در ادامه لیستی از خودروسازان مشهور که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند به همراه خودروهایی که احتمال معرفی آنها وجود دارد آورده شده است.

آئودی:

Audi A۱ - Audi E-Tron Electric SUV - Audi Q۳

ب ام و:

BMW ۳ Series - BMW ۸ Series - BMW X۴ - BMW Z۴

سیتروئن:

Citroen C۵ Aircross - Citroen Concept

دی اس:

DS ۳ Crossback

هیوندای:

Hyundai i۳ N Fastback

کیا:

Kia Ceed GT - Kia Proceed GT - Kia Nero EV

لکسس:

Lexus RC - Lexus LC Limited Edition - Lexus ES - Lexus UX

مرسدس‌بنز:

Benz A Class Saloon - Benz A۳۵ AMG - Benz B Class - Benz GLE - Benz EQC

پژو:

Peugeot ۵۰۸ SW - Peugeot Concept

پورشه:

Porsche Macan

رنو:

Renault Concept

اشکودا:

Skoda Kodiaq VRS - Skoda Scout - Skoda Concept

سوزوکی:

Suzuki Jimny

تویوتا:

Toyota Corolla Touring Sports

کدام خودروسازان منصرف شده‌اند؟ فولکس واگن از جمله خودروسازانی است که تایید کرده است در این نمایشگاه حضور پیدا نخواهد کرد و تمرکز خود را بر روی سایر بازارها گذاشته است. خودروسازان دیگری نظیر فورد، ولوو، نیسان و اینفینیتی در این نمایشگاه حضور ندارند و از جمله دلایل آن را می‌توان در هزینه کمتر دانست چرا که این خودروسازان تمرکز خود را بر روی تبلیغات موثر اینترنتی می‌گذارند و لزومی برای شرکت در این نوع نمایشگاه و صرف هزینه بالا برای خرید غرفه نمی‌بینند. در مورد سایر خودروسازانی که جای آنها در این نمایشگاه خالی است می‌توان به لامبورگینی، استن مارتین، مینی و بنتلی اشاره کرد که هر کدام به دلیل خاصی، لزومی برای حضور در این نمایشگاه ندیدند.

نمایشگاه خودرو پاریس یا موندیال امسال از ۴ تا ۱۴ اکتبر (مصادف با ۱۲ تا ۲۲ مهرماه) در شهر پاریس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها