|
کدخبر: 36463

گزارش گسترش‌نیوز از ماجرای لغو دومین رویداد فرش ماشینی در شهر آفتاب؛

سازمان توسعه‌تجارت هرگز دستور جابجایی نمی‌دهد

اگر همه چیز براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش می‌رفت، شهرآفتاب باید تجربه میزبانی از دومین رویداد فرش ماشینی را در کارنامه کاری خود به ثبت می‌رساند، اما یک اخطار در دقیقه ۹۰ تمام برنامه‌ریزی‌ها را بهم ریخت.

گسترش نیوز: پیش از این قرار بود دومین نمایشگاه بین‌المللی دیوارپوش، سقف پوش، فناوری‌های نورگیر، کف پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته از ۱۶ تا ۱۹ مرداد ماه در مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی شهرآفتاب برپا شود، اما براساس اطلاعیه‌ای که از سوی این مجموعه نمایشگاهی منتشر شد، زمان برپایی این رویداد بنا به درخواست سازمان توسعه تجارت ایران، تغییر کرد. این البته ادعایی بود که از طرف سازمان توسعه تجارت به کلی تکذیب شد!

farsh-2715.jpg

در این درخواست رعایت فاصله زمانی مناسب با نمایشگاه بین‌المللی انواع کفپوش، موکت و فرش ماشینی تهران دلیل اصلی جابه‌جایی رویداد فرش ماشینی شهرآفتاب مطرح شده است. چرا که دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی انواع کفپوش، موکت و فرش ماشینی تهران نیز به رسم هر ساله از ۱۵ تا ۱۸ شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و این فاصله کوتاه برگزاری می‌توانست به کاهش آمار بازدیدهای دو رویداد منجر شود.

دستور یا توافق؟

گسترش نیوز ضمن برقراری تماس با مسئولان سازمان توسعه و تجارت سعی کرد از دلایل جابه‌جایی این رویداد اطلاع کسب کند. محمدرضا مودودی، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران به گسترش نیوز گفت: به صورت کلی و براساس توافق‌های صورت گرفته ما به صورت موردی برای رویدادهای شهرآفتاب مجوز صادر نمی‌کنیم. بلکه مجوز برپایی رویدادهای شهرآفتاب براساس تقویم سالانه آنان صادر می‌شود.

mododi.jpg

وی درباره جابه‌جایی زمان برپایی دومین رویداد فرش ماشینی شهرآفتاب نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه به صورت موردی در جریان دلیل جابه‌جایی این رویداد نیستم، نمی‌توانم با قطعیت درباره آن اظهار نظر کنم. اما براساس توافق صورت گرفته میان سازمان توسعه تجارت ایران و مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب جابه‌جایی یک رویداد با نظر مستقیم مسئولان شهرآفتاب صورت می‌گیرد. در این میان ممکن است شهرآفتاب به دلایلی برنامه کاری خود را تغییر داده باشد یا اینکه جابجایی رویداد به دلیل درخواست مجری برگزار کننده باشد.

مودودی همچنین با اشاره به توافق میان مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی شهرآفتاب و نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: این نکته را هم باید در نظر داشت که مسئولان مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی شهرآفتاب و نمایشگاه بین‌المللی تهران به منظور برپایی رویدادهای پربازده دست به امضا یک تفاهمنامه زده‌اند. به همین دلیل هم ممکن است یکی دیگر از دلایل جابه‌جایی رویداد فرش ماشینی شهرآفتاب، توافق حاصل میان مسئولان دو سایت نمایشگاهی و رعایت فاصله زمانی ۴ تا ۶ ماهه میان برپایی دو رویداد پرمخاطب باشد.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: ما به طور کلی در نظر داریم که نظارت بر روند برپایی رویدادهای نمایشگاهی در سایت‌های مختلف را افزایش دهیم و از این پس فاصله زمانی لازم را بین رویدادهای مشابه اعمال کنیم تا کیفیت و کمیت برپایی نمایشگاه‌ها به قوت خود باقی بماند.

برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده است از سوی دیگر مدیر روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب در گفت‌وگو با گسترش نیوز از تعیین تکلیف دومین رویداد بین‌المللی دیوارپوش، سقف پوش، فناوری‌های نورگیر، کف پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته خبر داد.

amiri-shahreaftab.jpg

آرش امیری با اشاره به جابه‌جایی این رویداد و زمان احتمالی برپایی آن به گسترش نیوز گفت: هنوز به طور دقیق وضعیت برپایی دومین رویداد بین‌المللی دیوارپوش، سقف پوش، فناوری‌های نورگیر، کف پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته مشخص نشده، اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این رویداد به احتمال ۷۰ درصد در دی ماه یا اوایل بهمن‌ماه برپا خواهد شد.

سخن پایانی علی‌رغم صحبت‌های مدیر روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب ، پیگیری‌های متعدد گسترش نیوز نشان می‌دهد این رویداد جابجا نشده و به دلیل عدم استقبال به صورت کلی لغو شده است. شاید عدم درج تقویم نمایشگاهی و شفاف نبودن روند برگزاری رویدادهای نمایشگاهی یکی از مهمترین دلایل ناهماهنگی در برگزاری ایونت های نوپای شهر آفتاب است.

پیش از این عظیم دستفال، مدیر برگزاری دومین رویداد فرش ماشینی شهرآفتاب درباره جزییات این رویداد با گسترش نیوز گفت‌وگو کرده بود که جزییات آن را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها