|
کدخبر: 35624

نگاهی به نمایشگاه مواد غذایی و آشامیدنی عراق

دریچه‌ای به سوی بازارهای جهانی

مهدی معنوی طهرانی - مدیرعامل شرکت نمایشگاهی کارآفرینان هوشمند تهران

tehrani-manavi.jpg

وضعیت فعلی حاکم بر بازار کشور و وضعیت تحریم‌ها و عدم توانایی برای حضور در بسیاری از بازارهای اروپایی یا دیگر بازارهای جهانی شرایط سختی را برای تولیدکننده جهت ادامه حیات به وجود آورده است.

در این شرایط آنها به دنبال بازارهای جایگزین برای فروش محصولات خود هستند. بازارهایی که حضور در آنجا بتواند حداقل‌ها را برای تولیدکننده فراهم کند. یکی از بزرگترین مشکلات تولیدکننده‌ها درواقع نبود بازاری برای عرضه کالاهایشان است بازاری که در آن بتوانند پس از فروش کالا درآمد کسب شده را به حساب‌های خود در ایران انتقال دهند. امروز به دلیل نبود روابط بانکی با بسیاری از کشورهای دنیا عملا را برای صادرات محصول بسیار سخت شده. هرچند اخباری مبنی بر باز شدن سوئیف با چند بانک اروپایی به گوش می‌رسد اما نوسان و عدم ثبات در وضعیت روابط تجاری ایران با اروپا به دلیل فشارهایی که هر لحظه امریکا بر آنها و ما وارد می‌کند این مسائل را دچار مشکل می‌کند. در میان کشورهای همسایه دو کشور عراق و ترکیه در شرایط فعلی بهترین گزینه برای صادرات محصولات ایرانی هستند. جنوب و مرکز عراق به دلیل تراکم جمعیتی شیعه نشین بالا و ترکیه نیز به دلیل عدم همکاری با امریکا در اعمال تحریم‌ها بر ایران و نیز به عنوان شاه راهی برای‌گذار به اروپا. شرکت نمایشگاهی کارآفرینان هوشمند تهران به مدیریت مهدی معنوی طهرانی قصد دارد نخستین نمایشگاه مواد غذایی و آشامیدنی را در عراق برگزار کند. در این راستا و برای ارائه اطلاعات تکمیلی و تخصصی درمورد نمایشگاه تدارک همایشی اواخر مهر ماه در شهر تهران با حضور متخصصان و کارشناسان این حوزه را دیده است.

درحال‌حاضر عراق شرایط بهتری برای صادرات محصولات ایرانی دارد. نخستین مسئله نزدیکی شهرهای مناطق جنوب و مرکز عراق به ایران و در نتیجه پایین بودن هزینه حمل کالا به این مناطق است. منطقه جنوب و مرکز عراق به نسبت سایر مناطق تراکم جمعیت شیعه بیشتری را در خود جای داده و سوماً از نظر مصرف گرایی نیز گرایش و تمایل بیشتری به کالاهای ایرانی دارند. از طرفی شما با ایجاد یک نمایندگی مرکزی و ثبت شرکت و ایجاد دفتر مرکزی در شهر بغداد یا یکی دیگر از شهرهای این منطقه دیگر نیازی به ایجاد نمایندگی در سایر شهرها نیستید و به نوعی طرف حساب شرکت ایرانی فقط یک شخص و یک نمایندگی است و دیگر مصائب و سختی‌ها و موارد به عهده نمایندگی مادر است. و کالاهای شما با ارسال به این نقطه از آنجا به نقاط دیگر توزیع خواهد شد. در نتیجه این موارد، تولیدکننده ایرانی دغدغه‌های کمتری برای دیگر مسائل خواهد داشت.

  • پرهام ایزدی ارسالی در

    متشکرم از مصاحبه عالیتون امیدوارم بیشتر از این شرکت و پروژه های نمایشگاهیش مطلب به روز رسانی کنید.

  • اختر یراقچی ارسالی در

    لطفا از این شرکت نمایشگاهی و تاریخ های ب رگزاری اطلاعات به روز در اختیار مخاطب قر ار دهید آقای معنوی در اینستا فعال هستند اما برنامه نمایشگاهی رو در آنجا قرار ندا دند ففط پل ارتباطی آنجا هست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها