|
کدخبر: 34448

نمایشگاه خارجی فضایی برای بازاریابی و فروش محصولات داخلی

شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان بزرگترین مرکز نمایشگاهی شرق کشور و تنها دروازه اقتصادی آسیای میانه، در سال ۸۷ از سوی وزارت بازرگانی وقت به عنوان خادم صادرات برگزیده شد.

گسترش نیوز: این مرکز نمایشگاهی طی سالیان اخیر تلاش کرد با ارتقاء سطح کیفیت برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی و اعزام هیات‌های تجاری، بازاریابی و همچنین فراهم ساختن زمینه مشارکت شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های معتبر دنیا، در جهت توسعه صادرات غیر نفتی کشور عزیزمان، ایران، گام بردارد.

nama_mashhada.jpg

دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران، از ابتدای تاسیس تا شش ماهه اول سال۹۱، حدود۷۰ رویداد خارجی در قالب برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران، مشارکت در نمایشگاه‌های خارجی و اعزام هیاتهای تجاری بازاریابی به کشورهای هدف را در کارنامه زرین عملکرد خویش به ثبت رسانده است.

طی این مدت، افزون بر ۱۴۲۶ شرکت معتبر ایرانی در این رویداد‌ها مشارکت داشتند و طی آن، بیش از ۳۳۸۸نفر از تجار، بازرگانان و صاحبان صنایع شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف صنعت، بازرگانی، کشاورزی، خدمات و... در این رویدادها مشارکت نموده‌اند.

به گفته مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد از جمله موضوعاتی که در راستای کمک به فضای اقتصاد مورد توجه مجموعه نمایشگاه بین‌المللی مشهد قرارگرفته، موضوع نمایشگاه‌های خارجی است. یکی از ساده‌ترین روشها برای بازاریابی بین‌المللی، شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور است.

این روش در عین سادگی دارای نکاتی است که اگر به درستی اجرا نشودنه تنها نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد بلکه می‌تواند نتایج معکوس به همراه داشته باشد. اهداف نمایشگاه می‌تواندورود به یک بازار خارجی باشد یا استمرار حضور در یک بازار ، پیدا کردن نمایندگی ، معرفی محصولات جدید ، آزمایش محصول ، ترویج نام تجاری (برند سازی)، بررسی بازار و دیگر اهداف خاص هر شرکت.

نحوه حضور هر شرکت با توجه به اهداف آن می‌تواند متفاوت باشد. برای شرکت‌هایی که برای نخستین بار در یک نمایشگاه بین‌المللی قصد مشارکت دارند حتما توصیه می‌شود که از تجارب یک شرکت برگزار‌کننده استفاده نمایند یا به صورت گروهی در یک نمایشگاه شرکت کنند.

خراسان رضوی به علت قرارگرفتن در مسیر جاده ابریشم، همجواری با کشورهای آسیانه میانه و وجود سالانه ۲۵ میلیون زائر به شهر مشهد از نظر تجاری موقعیت ویژه‌ای است و با وجود ۹ کنسولگری در مشهد، ۲۴۰ پرواز روزانه از فرودگاه بین‌المللی مشهد، تبدیل شدن استان به قطب بزرگ تولیدات مواد غذایی، قطعات یدکی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، فرش دستباف و ماشینی، زعفران، کشمش و پسته، وجود ۵ گمرک با اعمال کلیه رویه‌های گمرکی و اتصال ریلی آسیای میانه به سرخس و لطف آباد و همچنین صادرات بیش از ۲ میلیارد دلار در سال به کشورهای مختلف از جمله ویژگی‌های تجارت خارجی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد با تجربه موفق برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و تخصصی خارجی طی سالیان گذشته در تلاش هست تا با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در جهت اشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با استانداردهای بین‌المللی، قوانین و مقررات تجاری کشورهای هدف و ایجاد زمینه مناسب جهت بازاریابی محصولات تولیدی کشورمان در بازارهای هدف گام بردارد در همین رابطه نمایشگاه بین‌المللی بنا دارد در سال ۹۷ با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت در کشورهای ذیل نمایشگاه برگزار نماید

دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تاشکند - ازبکستان در اواخر مردادماه امسال برگزار خواهد شد که در دوره اول برگزاری با استقبال شرکت‌های صاحب نام ایرانی مواجه شد.

پنجمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه - تاجیکستان از ۲۲ لغایت ۲۵ شهریورماه که در چهار دوره گذشته این نمایشگاه با حضور فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف صنایع غذایی، بهداشتی، درمانی و بخش‌های مختلف تولیدی، ماشین‌آلات کشاورزی، مصالح ساختمان، صادرات خدمات فنی مهندسی و بسیاری زمینه‌های دیگر برگزار گردید.

سومین نمایشگاه در روسیه جمهوری تاتارستان ( کازان ) برگزار می‌شود که نظر به روابط سیاسی و تجاری مناسب با کشور روسیه و تمایل دو کشور به توسعه تبادلات بازرگانی و همچنین نیاز روسیه به تولیدات کشورمان با حضورچشمگیر تجار و شرکت‌های ایرانی مواجه خواهیم شد.

این شرکت ضمن عضویت در اتحادیه جهانی نمایشگاه‌های UFI فتخار دارد که از سوی دست اندرکاران و صاحبنظران صنعت نمایشگاهی ایران و جهان به عنوان یکی از معتبرترین برگزارکنندگان نمایشگاه خارجی معرفی شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها