|
کدخبر: 34316

در گفت‌وگو با مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها مطرح شد

تلاش برای توسعه همکاری‌‌های نمایشگاهی

محمد سعادتی پور با تاکید بر ارتباط صمیمانه شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با انجمن‌های سه گانه، معتقد است برای بررسی میزان اثرگذاری انجمن‌های فعال در حوزه نمایشگاهی باید ارزشیابی جامعی صورت بگیرد.

محمد سعادتی پور، مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران در گفت‌وگو با گسترش نیوز به بررسی ارتباط این شرکت با انجمن‌های سه گانه فعال در صنعت نمایشگاهی پرداخته است.

saadatipor1.jpg

وی در این زمینه گفت: شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با همه بخش‌های سه‌گانه‌ای که در اصل چهل‌و چهارم قانون اساسی از آنها نام برده شده از جمله بخش دولتی، خصوصی و تعاونی، رابطه‌ای صمیمانه‌ دارد. بر همین اساس هم این مجموعه برای موفقیت این ۳بخش در برپایی نمایشگاه‌هایی که عهده‌دار آنها بوده یا ساماندهی آنها را انجام داده‌، در حد توان خود تلاش کرده است. توجه به پیشنهادها و راهنمایی‌های آنها و بررسی انتقادهای منطقی مطرح شده از جمله تلاش‌هایی است که شرکت سهامی نمایشگاه‌ها سعی کرده با استفاده از آن ارتباط خود را با بخش خصوصی و۳انجمن فعال نمایشگاهی بیشتر کند.

سعادتی‌پور در ادامه سخنان خود به پیش‌شرط‌های موفقیت انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی در صنعت نمایشگاهی اشاره و اظهار کرد: چنانچه تشکل‌های صنفی و انجمن‌های فعال در حوزه نمایشگاهی از نیروهای مجرب، کارآمد و فرهیخته برخوردار باشند، به شایسته‌ترین طریق ممکن می‌توانند به پیشبرد اهداف نمایشگاهی کمک کنند و بخشی از وظایف مراکز نمایشگاهی را انجام دهند. نمونه این انجام وظایف را می‌توان در بخش‌هایی مانند بازاریابی برای افزایش تعداد شرکت‌کنندگان، راهنمایی شرکت‌کنندگان در انتخاب مناسب‌ترین کالاها، تربیت کادر متخصص برای صنعت در حال گسترش نمایشگاهی و اجرای برنامه‌های آموزشی ارزیابی کرد. توجه به این موارد باعث می‌شود که دارندگان سایت‌های نمایشگاهی به وظایف مهم‌تری بپردازند.

وی در پایان به جای خالی ارزشیابی برای بررسی میزان اثرگذاری انجمن‌های نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: تاکنون ارزشیابی جامع و مستقلی درباره نقش انجمن‌های فعال در حوزه نمایشگاهی در کشور ما انجام نشده است. بر همین اساس هم نمی‌توان با قاطعیت گفت که این انجمن‌ها تا چه حد توانسته‌اند رضایت اعضای خود را جلب کرده و به اهداف درج شده در اساسنامه خود جامه عمل بپوشانند. با این حال باید در نظر داشت که جای خالی چنین ارزشیابی‌هایی به شدت احساس می‌شود. بر همین اساس هم باید از تمامی اعضای شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نظرسنجی شود تا بتوان با قطع و یقین درباره نقش و تاثیرگذاری انجمن‌ها نظر داد.

ارسال نظر