|
کدخبر: 33685

ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته

گردهمایی معدنی‌ها در کرمان

کرمان از امروز تا چهارشنبه ششم تیر ماه، میزبان دو رویداد مهم است.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و همچنین چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان برپا است.

madan-kerman.jpg

رویدادی در ۱۲ هزار متر محمود بندرچی، مدیر برگزارکننده ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی در گفت‌وگو با گسترش نیوز ضمن تاکید بر این نکته که این رویداد به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری در جهت خودکفایی و افزایش تولید ایرانی برپا می‌شود، به جزییات آن اشاره کرد و گفت: ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی در فضایی به وسعت بیش از ۱۲ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

مشارکت ۲۰ درصدی خارجی‌ها وی همچنین با اشاره به آمار حضور شرکت‌های خارجی در این رویداد اظهار کرد: ۲۰ شرکت خارجی حاضر در ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی از کشورهای آلمان، ایتالیا، افریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، رومانی، مجارستان، چین، سوئیس، سوئد و ژاپن به کرمان آمده‌اند و در مجموع حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد شرکت‌کنندگان این رویداد را تشکیل می‌دهند.

رشد ۳۰ درصدی نمایشگاه مدیر برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی به دغدغه‌های حوزه معدن نیز نگاهی کرد و گفت: به اعتقاد من جایگاه رویدادهای مرتبط با معدن استانی مانند کرمان است. چرا که با وجود آنکه استان کرمان یکی از مراکز اصلی استقرار صنایع معدنی ایران به شمار می‌آید، اما متاسفانه یکی از نقاط ضعف ما این است که زنجیره تامین در این استان فعال نیست و نیازهای صنعتگران کرمانی از خارج از استان تامین می‌شود. بر همین اساس هم امیدوار هستیم با کمک برپایی چنین رویدادی انگیزه لازم را در فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه معدن ایجاد کنیم تا سرمایه‌های خود را به کرمان بیاورند.

تخصصی‌ترین رویداد معدنی به اعتقاد بندرچی این رویداد فرصتی برای امضای قراردادهای معدنی فراهم می‌سازد، افزود: به رسم رویدادهای پیشین، در این رویداد که تخصصی‌ترین نمایشگاه‌های معدنی ایران به شمار می‌آید، قراردادهای همکاری متعددی نیز به امضا خواهد رسید. نگاهی به دوره‌های قبلی نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی نیز نشان می‌دهد در هر دوره قراردادهای همکاری مهمی به امضا طرفین رسیده است. هرچند که امسال به دلیل شرایط برجام و تحریم‌های بین‌المللی امریکا علیه ایران تا حدودی با ریزش شرکت‌کننده خارجی مواجه شدیم، اما از نظر متراژ و فضای برگزاری با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شدیم.

اینجا تخصص حرف اول را می‌زند مدیر برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی همچنین به تفاوت‌های این رویداد با سایر رویدادهای معدنی مشابه نیز نگاهی انداخت و گفت: مهم‌ترین تفاوت نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی با سایر رویدادهای مشابه آن است که این رویداد کاملا تخصصی است. ما همه بدنه معدن ایران را از صاحبان هرم تا فعالان و مخاطبان آن می‌شناسیم و به همین دلیل هم می‌دانیم که این رویداد به رسم هر ساله با استقبال خوبی از سوی فعالان معدنی مواجه می‌شود.

ارسال نظر