|
کدخبر: 33579

در گفت وگو گسترش نیوز با رییس منطقه‌ای یوفی در آفریقا و خاورمیانه مطرح شد:

ایران به کدام نامزد اکسپو ۲۰۲۵ رای می دهد؟

رییس منطقه‌ای یوفی در آفریقا و خاورمیانه درباره رای ایران به نامزدهای برگزاری کننده اکسپو ۲۰۲۵گفت:با هرسه نامزد دیدار و گفت و گو انجام شده و رای ایران تقریبا مشخص شده است اما به مصلحت نیست که رای خود را اعلام کنیم.

حسین اسفهبدی، رییس منطقه ای یوفی در آفریقا و خاورمیانه و مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تهران در گفت و گو با گسترش نیوز درباره دیدار های انجام شده با نامزد های اکسپو ۲۰۲۵ و نقش ایران در برگزاری این رویداد مهم گفت: با توجه به اینکه ستاد اصلی یوفی در پاریس مستقر است در همین راستا در سفر به پاریس با نامزد های نهایی اکسپو ۲۰۲۵ دیدار و گفت و گو داشتیم .

ESFAHBOD.jpg

اسفهبدی با اشاره به این که سه کشور به مرحله نهایی راه یافته اند اظهارکرد: کشور های روسیه ،ژاپن و آذربایجان به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب شده که از روسیه وزیر انرژی ، از ژاپن وزیر اقتصاد،صنعت و تجارت و از آذربایجان نخست وزیر این کشور به مدت نیم ساعت برنامه های خود را تشریح کردند.

رییس منطقه‌ای یوفی در خاورمیانه با بیان این که انتخابات نهایی در آبان ماه برگزار می شود،گفت:از آنجایی که ایران یکی از اعضای کمیته اجرایی یوفی است در این دیدارها نامزدهای نهایی از ایران برای دادن رای به این کشورها درخواست های خود را ارائه کردند.

وی درباره رای ایران نیز افزود: در فرآیند رای گیری، رای به صورت مخفیانه اعلام می شود.البته رای ایران تقریبا مشخص شده است اما به مصلحت نیست که رای خودمان را اعلام کنیم.

رییس منطقه ای یوفی در خاورمیانه درباره نمایشگاه ایران هلث گفت:در حال به اندازه ای که ظرفیت در تجهیزات پزشکی وجود دارد صادرات انجام نمی شود. پیشنهادی که می تواند به توسعه صادرات کمک کند برگزاری نمایشگاه در کشور های همسایه هم چون عراق، عمان وترکیه و... است. در این راستا تسهیلاتی نیز به شرکت های شرکت کننده اعطا می شود و ۵۰ درصد هزینه های غرفه را دولت پرداخت می کند.

اسفهبدی با بیان این که در حال حاضر بیش از ۱۰۰شرکت دارویی در کشور وجود دارد،گفت:به طور مثال شرکت های تولیدکننده داروهای شیمی درمانی در حال حاضر به کشور اوکراین ،افغانستان،عراق و ... صادرات دارند.با وجود این در برخی داروهای دیگر هنوز وارد کننده هستیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها