|
کدخبر: 33572

هم اکنون؛افتتاح ریل اکسپو ۲۰۱۸ با حضور وزیر راه

مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی در حال برگزاری است.

گسترش‌نیوز: ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، با حصور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، سعید محمد زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برپایی است.

جذب سرمایه‌های داخلی در صنعت ریلی

سعید محمدزاده، معاون وزیر راه در ابتدای این مراسم با اشاره به تحولات ریلی در سال ۹۶ گفت: مجموع خطوط ریلی در سال ۹۶، نزدیک به ۱۳۰۰ کیلومتر بود که بیش از ۵۰۰ کیلومتر توسط شرکت ساخت و توسعه راه آهن و باقی توسط شرکت راه آهن کشور ایجاد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های امسال گفت: برنامه ما در امسال بهره‌برداری و توسعه خطوط ریلی است. مهم‌ترین اقدام ما در این راستا، استفاده از بازار سرمایه داخلی و جلب مشارکت بخش خصوصی بود.

فرصتی برای تعامل با جهان

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: این نمایشگاه را در شرایط جدید سیاسی و اقتصادی برگزار می‌کنیم. خروج امریکا از برجام و ایجاد موانع برای همکاری کشورهای دیگر با ایران به طور قطع می‌تواند در سطح جهان تلاطم ایجاد کند. با این حال نکته مهم تعهد بقیه طرف‌های قرارداد برجام است.

وی افزود: این رویداد فرصت خوبی است که به جهان نشان دهیم صنعت ریلی ما در چه جایگاهی قرار دارد. همچنین می‌توان با نمایش نقش ایران در منطقه مشارکت شرکای تجاری جدید در صنعت ریلی را جلب کرد. این رویداد فرصتی برای گفتمان صلح با جهان است.

آخوندی در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه در حوزه ریلی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. بحث توسعه ریلی ایران در تمام حوزه‌ها آغاز شده و به رغم تمام مشکلات ادامه خواهد یافت.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی از ۲۹ خرداد تا یکم تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست.

ارسال نظر