|
کدخبر: 33419

مدیرعامل شهر آفتاب گفت:

نمایشگاه، میانبری برای فرار از تحریم‌

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: در شرایط کنونی تحریم‌های ناجوانمردانه نیز نمایشگاه ها می توانند برای کم اثر کردن تحریمها اثرگذار باشند.

گسترش نیوز: محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در نشست خبری سومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری (AMB Iran 2018) گفت: در دهکده جهانی امروز هیچ اتفاقی نمی‌تواند مانع تعاملات سازنده و روند رو به توسعه کشورها شود، همچنین بدون برنامه‌ریزی و اعتماد که راه آن تعامل است، نمی توانیم به توسعه دست پیدا کنیم.

aftabbb.jpg

وی با اشاره به اینکه تاکنون کارهای بسیار خوبی در زمینه جذب سرمایه در صنعت کشور صورت گرفته است، افزود: در بحث خوشه‌های صنعتی و همچنبن تولیدی‌های کوچک و به‌ویژه صنایع تبدیلی کارهای اثربخشی صورت گرفته اما متاسفانه در بخش برندسازی برای این صنایع کار جدی و مناسبی صورت نگرفته است که این را به عنوان یک نقیصه می‌دانیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها می‌توانند در زمینه برندسازی در عرصه صنعت بسیار تاثیر گذار باشد، گفت: نمایشگاه محل تبادل فرهنگی و تجاری است و نه تنها با برگزاری نمایشگاه می توانیم در زمینه برندسازی موفق باشیم بلکه در شرایط کنونی تحریم‌های ناجوانمردانه نیز نمایشگاه ها می‌توانند برای کم اثر کردن تحریم‌ها اثرگذار باشند.

قادری با بیان اینکه نمایشگاه‌ها می‌توانند ۱ تا ۱۵درصد در کل اقتصاد یک کشور تاثیر گذار باشند، بیان کرد: متاسفانه در کشور به بخش صنعت نمایشگاهی بسیار بی‌توجهی صورت گرفته است و نمایشگاه را تنها ابزاری دیدیم برای کسب درآمد نه برندسازی و شناسایی کالای ایرانی، بنابراین درخواست من از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تمامی سازمانها و نهادهای مربوط، حمایت از صنعت نمایشگاهی است.

وی افزود: در شرایط کنونی و حرکات ناجوانمردانه آمریکا، اروپایی‌ها باید فرصت را مغتنم شمرده و در کنار ایران باشند چون ایران هزاران فرصت برای سرمایه‌گذاری دارد که در کشورهای دیگر چنین امکانی و فرصتی وجود نخواهد داشت.

منبع: شهرآفتاب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها