|
کدخبر: 32752

یک مرکز نمایشگاهی استاندارد

ریمینی، خواهرخوانده ایتالیایی شهرآفتاب+ تصاویر

مرکز نمایشگاهی ریمینی که با نام خواهرخوانده شهرآفتاب شناخته می‌شود، ۱۸ سال قدمت دارد.

گسترش نیوز: مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرآفتاب را می‌توان نمادی از آینده صنعت نمایشگاهی ایران دانست، نمادی که هنوز به برنامه‌ریزی، تدوین رویدادها و شاخص‌های زیرساخت نمایشگاهی نیاز دارد تا به جایگاه اصلی خود برسد. نگاهی به قراردادهای نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب نشان می‌دهد مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی ریمینی در ایتالیا به عنوان خواهرخوانده بزرگتر شهرآفتاب شناخته می‌شود.

rimini1.jpg

مرکز نمایشگاهی ریمینی توسط استودیو GMP‌ هامبورگ طراحی و در سال ۱۳۸۰ (۲۰۰۱ میلادی) افتتاح شد. از دیگر پروژه‌های این استودیو بزرگ آلمانی می‌توان به ورزشگاه المپیک برلین، شهر جدید لین‌گانگ در چین، فرودگاه فرانکفورت آلمان، استادیوم شهر دوربان در افریقای جنوبی، مرکز نمایشگاهی لایپزیک آلمان و مرکز نمایشگاهی شنزن چین اشاره کرد. مرکز نمایشگاهی ریمینی در انتهای شمالی شهر ریمینی قرار دارد. ریمینی مرکز استان ریمینی و شهری ساحلی است با جمعیت ۱۴۲ هزار نفر که در ۳۴۰ کیلومتری شهر رم پایتخت ایتالیا و در منطقه امیلیا- رومانیا قرار دارد. نمایشگاه ریمینی با شبکه‌ای از همکاران جهانی که دارد، همواره در بازارهای مهم جهان فعال بوده است و یکی از پیشروترین مراکز نمایشگاهی ایتالیاست که نمایشگاه‌های بین‌المللی، جلسات، کنفرانس‌ها و رویدادهای B۲B بین‌المللی را میزبانی می‌کند. این مرکز نمایشگاهی در انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایتالیا (AEFI)، انجمن مراکز نمایشگاهی بزرگ اروپا(EMECA) و اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی (Ufi) عضویت دارد.

rimini2.jpg

در مرکز نمایشگاه ریمینی ۴۱ نمایشگاه سالانه و دوسالانه برگزار می‌شود که ۱۱نمایشگاه آن بین‌المللی است و بیشتر این نمایشگاه‌ها مستقیما توسط این مرکز نمایشگاهی برگزار و سازماندهی می‌شوند. این نمایشگاه‌ها در زمینه صنایع مهمی همچون سلامتی و پزشکی، مواد غذایی و آشامیدنی، فناوری، سرگرمی، گردشگری و حمل‌و‌نقل برگزار می‌شوند. از شاخص‌ترین نمایشگاه‌هایی که در این مرکز نمایشگاهی برگزار می‌شود، می‌توان به نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و بستنی (sigep)‌، نمایشگاه Expodental در حوزه دندانپزشکی و دندانسازی، نمایشگاه محصولات غذایی فاقد گلوتن (Gluten Free Expo) و نمایشگاه سلامتی و ورزش (Rimini Wellness)‌ اشاره کرد.

rimini3.jpg

این مرکز نمایشگاهی در زمینی به مساحت بیش از ۴۶۰ هزار متر مربع که ۱۶۰ هزار متر مربع آن دارای منظره است، واقع شده و دارای ۱۰۹ هزار متر مربع فضای ناخالص نمایشگاهی، ۶۰ هزار متر مربع فضای خدماتی، ۱۶ سالن که همگی در طبقه همکف هستند، تهویه مطبوع‌، ۲۰ اتاق کنفرانس، یک مرکز تجاری، ۳ سالن مختص مطبوعات، ۲ رستوران، ۳‌غذاخوری، ۱۰ مرکز تهیه مواد غذایی و فضای پارکینگ با ظرفیت ۱۱ هزار خودرو است.۱۶ سالن این مرکز نمایشگاهی همگی دارای تهویه مطبوع، تماما مجهز به فیبر نوری، سالن‌هایی بدون ستون و (با سقف‌های یکپارچه با روکش چوبی) با ۶۰ متر عرض و ۲۲متر ارتفاع و ۹۶ متر طول هستند که همه آنها به یکدیگر متصلند و به بازدیدکننده اطمینان می‌دهند که همواره در زیر یک سقف حضور دارد.

منبع: عصر نمایشگاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها