|
کدخبر: 32532

چه مسئولانی امسال به نمایشگاه کتاب رفتند؟ + عکس و اسامی

سی‌ویکمین رویداد کتاب تهران میزبان میهمانان گرانقدری همچون مقام معظم رهبری و تنی چند از شخصیت‌های برجسته سیاسی و اجتماعی کشور بود

گسترش نیوز: هرچند که سی‌ویکمین رویداد کتاب تهران با بی‌مهری رییس جمهوری و معاون اول وی همراه بود، اما میهمانان ارزنده‌ای در این رویداد حضور یافتند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی

rahbar-ketab.jpg

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (جمعه) به مدت یک‌ساعت و نیم از سی‌ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند.در این بازدید حضرت آیت الله خامنه‌ای از ۵۰ غرفه دیدن کردند و ضمن گفت‌وگو با ناشران و شنیدن نکات و دغدغه‌های آنان در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند. رهبر انقلاب اسلامی پس از بازدید، در سخنان کوتاهی، کتاب و کتابخوانی را یکی از ضرورتهای زندگی آحاد مردم بویژه جوانان دانستند و افزودند: نقش کتاب یک نقش بی‌بدیل است، البته بهترین کتابها، کتابی است که انسان را به سمت خداوند و ارزشهای والا و انقلابی هدایت کند، و امیدواریم کتاب جایگاه حقیقی خود را در جامعه بیابد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده

ebtekar-ketab.jpg

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز به نمایشگاه آمد و در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: کتابخانه‌ها به خرید کتاب‌های درسی و دانشگاهی اقدام کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

salehi-ketab.jpg

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور در مصلی امام خمینی (ره) از نمایشگاه بازدید کرد.

وزیر آموزش و پرورش

amozesh-ketab.jpg

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش نیز با حضور در نمایشگاه کتاب از غرفه‌ کانون پرورش فکری کودکان بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی

akhondi-ketab.jpg

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از چهره‌های کابینه دوازدهم بود که ضمن دیدار از نمایشگاه کتاب از پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد فرهنگی برای صنعت چاپ استقبال کرد.

مشاور مقام معظم رهبری

hadad-ketab.jpg

علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز به نمایشگاه کتاب آمد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی

hadad-ketab.jpg

حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز با حضور در نمایشگاه، گفت: حتی پیش از انقلاب هم به دلیل علاقه شخصی خود به نمایشگاه کتاب می‌رفتم.

رئیس مجلس شورای اسلامی

larijani-ketab.jpg

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برای دقایقی در مصلی، محل برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافت و پس از بازدیدی مختصر از غرفه‌های برخی ناشران عمومی در سالن شبستان، محل برگزاری نمایشگاه کتاب را ترک کرد.

رئیس شورای شهر تهران

mohsenhashemi-ketab.jpg

محسن‌هاشمی، رئیس شورای شهر تهران عصر جمعه 14 اردیبهشت ‌در نمایشگاه کتاب حاضر شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها