|
کدخبر: 31212

ایران و آذربایجان پای میز مذاکره نمایشگاهی+ تصاویر

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران با سفیر جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، در این دیدار اسفهبدی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران با بنیاد حسین اف سفیر کشور جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو نمود.

در ابتدای این جلسه دوستانه بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان با ارائه گزارش مفصلی در خصوص سابقه همکاریهای فی مابین دو کشور دوست و همسایه به قراردادهای تجاری فی مابین اشاره نمود. وی در ادامه به روند سرمایه گذاریهای مشترک در دو کشور و لزوم همکاریهای تجاری در جهت رشد و شکوفائی اقتصاد در منطقه و کشورهای دیگر پرداخت.

او همچنین با اشاره به کاندیداتوری کشور آذربایجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ تمایل آن کشور را در میزبانی آن اکسپو اعلام نمود و به بیان برنامه های پیش بینی شده برای نیل به این هدف در کشور آذربایجان پرداخت.

حسین اف در این دیدار گفت: برپایی اکسپوی ۲۰۲۵در آذربایجان علاوه بر تحول تجاری در منطقه باعث رونق تجاری در ۲کشور خصوصاً در کشور ایران به جهت همسایگی با آذربایجان خواهد شد.

در پایان اسفهبدی نیز با تشکر از توضیحات مفصل حسین اف به بیان سابقه شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در برپایی و مشارکت در نمایشگاههای اکسپو پرداخت و توضیحاتی را در خصوص روند رای گیریهای نهایی در BIE برای انتخاب کشور شایسته برگزاری اکسپو ۲۰۲۵ارائه نمود.

وی با اشاره به تجربیات شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران در برپایی و مشارکت در اکسپو ها از کاندیداتوری کشور آذربایجان حمایت نموده و به جهت همسایگی دو کشور و دوستیهای متقابل برگزاری این اکسپو در آذربایجان را گامی مثبت در جهت بسط و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی در منطقه دانست.

didar2nama.JPG

didar3nama.JPG

didar1nama.JPG

ارسال نظر