|
کدخبر: 3011

ایران بانی شد تا جهان «بین‌المللی فکر کند و محلی عمل کند»

با اینکه سال گذشته میلادی اجلاس روز جهانی صنعت نمایشگاهی برگزار نشد و به امسال میلادی موکول شد. تا کنون۱۰۰۰ نفر، ۷۳ انجمن نمایشگاهی و ۹۰ مرکز نمایشگاهی در سراسر جهان از روز جهانی صنعت نمایشگاهی حمایت کردند.

آنچه برای جهان سودمند است برای ما نیز بی‌تاثیر نخواهد بود. بنابراین جهانی شدن صنعت نمایشگاهی (جدای از اینکه ما پیشنهاد آن را ثبت کردیم) می‌تواند منجر به‌دستیابی دیدگاه‌های جدید نمایشگاهی شود. از طرفی این طرح زمینه‌ای برای ابراز مشکلات و نارسایی‌های موجود خواهد بود چراکه هر نمایشگاهی به هر میزان که کامل باشد به طور حتم نارسایی‌هایی خواهد داشت که نیاز به اتاق فکر و طرح گفتمان برای رفع و رجوع آن دارد.

بنابراین چنین روزی می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند که کمبودها و نارسایی‌ها مورد بررسی قرار گرفته و رفع شود. حفظ موقعیت نمایشگاهی در جایگاه فعلی و تلاش برای ارتقای آن، بکارگیری یک نظام مدیریت نمایشگاهی برای تاثیرگذاری این پدیده ۶هزار ساله در اقتصاد جهانی و تجارت بین‌الملل، تشویق همکاران نمایشگاهی در سراسر جهان برای بین‌المللی فکر کردن و عمل کردن از مهم‌ترین اهداف طرح این روز بوده است. اهمیت این موضوع تا جایی است که اتحادیه یوفی در نظر دارد برای تشویق جهانی اندیشیدن، شعاری برای هر سال در نظر بگیرد. امسال تصمیم دارد با شعار «بین‌المللی فکر کنید، محلی عمل کنید» به استقبال روز جهانی صنعت نمایشگاهی برود. البته من در طرح پیشنهادی خود این شعار را به‌صورت «بین‌المللی فکر کنیم و محلی عمل کنیم» آورده‌ام چرا که معتقدم عملکردهای بین‌المللی نیازمند تفکر بین‌المللی است.

از این رو برای آشنایی کافی با مسائل بین‌المللی پیش از هرچیزی تسلط کامل حداقل به یک زبان بین‌المللی الزامی است. در این بین آشنایی با پروتکل و مذاکرات بین‌المللی برای عملکردهای بین‌المللی نیز از ضرورت‌های این پدیده است. برآورد رتبه‌بندی‌های نمایشگاهی جهان اینکه هر نمایشگاهی از کشورها در چه جایگاهی قرار دارد از موارد مهمی است که می‌تواند به سرعت جهانی شدن بیفزاید. بنابراین برای اینکه بتوانیم جهانی بیندیشیم و عمل کنیم ناگزیر از رعایت موارد یادشده هستیم.

شاخرح مدرس - کارشناس و فعال بین المللی نمایشگاهی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها