|
کدخبر: 25040

این ۷ گام نمایشگاهی را درست بردارید!

براساس آنچه کارشناسان صنعت نمایشگاهی میگویند، نمایشگاه‌های تخصصی براساس نوع فعالیت خود به ۷ دسته اصلی تقسیم می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، صنعت نمایشگاهی براساس نوع فعالیت خود به ۷ دسته اصلی تقسیم می‌شود:

۱- نمایشگاه عمومی بازرگانی (افقی)

این نوع نمایشگاه در بازه زمانی مشخص (مثلا سالی یک یا چند بار) برگزار میشود و در آن میتوان عرضه یا نمایش محصولات جدید صنعتی، خانگی، کشاورزی یا اداری را مشاهده کرد.

نمایشگاه‌های عمومی بازرگانی در سطح شهری، منطقه‌ای، ملی و بین المللی برگزار می‌شوند.

۲- نمایشگاه تخصصی بازرگانی (عمودی)

این نوع نمایشگاه به طور معمول به کالایی خاص برای گروهی خاص میپردازد و سعی دارد از این مسیر آخرین فناوریهای مربوط به صنعتی خاص را معرفی کند.

nama_hozor.jpg

۳- نمایشگاه فروش یا عرضه مستقیم کالا

نمایشگاه‌های فروش یا عرضه مستقیم کالا به منظور حمایت از مصرف کننده برپا می‌شود. به طور کلی این نمایشگاه نسبت به سایر نمایشگاه‌ها از اهمیت کمتری برخوردار است و به سختی در دسته نمایشگاه‌ها جای می‌گیرند. چرا که در واقع راهی برای تعادل عرضه و تقاضا، ایجاد تعادل در قیمت و رفع نواقص سیستم توزیع هستند.

۴- نمایشگاه اکسپو (نمایشگاههای غیربازرگانی)

به طور کلی نمایشگاه اکسپو جنبه نمایشی دارد. معمولا در نمایشگاه اکسپو آخرین فناوری‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

۵-نمایشگاه اختصاصی

نمایشگاه‌های اختصاصی به طور معمول مکان‌هایی برای نمایش محصولات یک کشور در کشور دیگر هستند. این نوع از نمایشگاه‌ها در افزایش میزان صادرات و معرفی توانمندیهای یک کشور نقش مهمی دارند. به همین دلیل هم مورد توجه ویژه اتحادیه‌ها یا اتاق‌های بازرگانی قرار دارند.

۶- نمایشگاه مجازی

نمایشگاه مجازی ثمره عصر فناوری است. در این نمایشگاه‌ها تلاش می‌شود با صرف کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، رابطه‌ای همزمان میان فروشنده و خریدار برقرار شود.

۷- نمایشگاه بین المللی ماهواره‌ای

نمایشگاه بین المللی ماهواره‌ای هم گام تازه‌ای در صنعت نمایشگاهی است. در این نمایشگاه تمام اعضای تحادیه نمایشگاه‌های جهانی می توانند از خانه‌های خود در جریان برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی قرار بگیرند. این طرح هنوز به اجرا در نیامده و احتمالا در سال‌های آینده شاهد بهره‌برداری از آن و تحول صنعت نمایشگاهی خواهیم بود.

ارسال نظر