|
کدخبر: 16253

برپایی شانزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات درشهریور

دبیر انجمن صنفی صنایع شیرینی و شکلات گفت: در صورتی که طرح عدم درج برچسب قیمت به‌ صورت قانونمند به مرحله اجرایی برسد، اتفاق خاصی در بازار رخ نمی دهد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در نشست خبری نمایشگاه شانزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات گفت: این دوره از نمایشگاه با حضور 340 شرکت داخلی و 68 شرکت خارجی از26 کشور دنیا شامل امارات، ترکیه، اسپانیا، آلمان ایتالیا، فرانسه، اکراین، مالزی، چین و آمریکا در اواخر شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه های تخصصی منطقه خاورمیانه است، ادامه داد: هیچ‌کدام از شرکت ها مجاز به خرده فروشی در نمایشگاه نیستند.

مغازه ای تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه نوآوری‌ها دانش فنی روز دنیا و عرضه محصولات نهایی مواد اولیه و ماشین‌آلات مربوط به این بخش است.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات بابیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان خارجی در این نمایشگاه در مقایسه با سال قبل افت 5 تا 6 درصدی داشته،گفت: اکنون 3 شرکت آمریکایی با 6 مهمان از این کشور و همچنین سایر کشورها به ایران آمده اند و در حال جانمایی در غرفه های خود هستند.

مغازه ای درخصوص ورود کالاهای قاچاق خارجی به کشور اظهار کرد: کالاهای قاچاق در این صنف به دو صورت وارد کشور می شود اولی به صورت غیر رسمی بوده که عموم با آن آشنا هستند و دیگری ورود قانونی اما با کم اظهاری از طریق گمرک است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی ها و توافقاتی با گمرک انجام شد به سبب ارزش گذاری بر کالاهای وارداتی راه دوم ورود کالاهای قاچاق که از طریق گمرک انجام می شد را کاهش دادیم و برای کاهش و جلوگیری از ورود کالاها به شکل غیر رسمی با دستگاه های نظارتی نشست هایی برگزار شده است.

مغازه‌ای گفت: 2 میلیون 500 هزار تن ظرفیت تولید انواع شیرینی، شکلات، تافی، آدامس و بیسکویت در کشور وجود دارد، اما در سال گذشته یک میلیون و 700 هزار تن تولید داشته ایم که حدود 600 تا 700 هزار تن با ظرفیت تولید فاصله داریم.

وی در پایان بیان کرد: در صورتی که طرح عدم درج برچسب قیمت بر روی کالا به‌ صورت قانونمند به مرحله اجرایی برسد اتفاق خاصی رخ نمی دهد و تنها ممکن است در یک تا دو ماه ابتدایی کمی هرج‌ومرج و حتی اختلاف قیمت داشته باشیم اما این مشکلات در ماه‌های آتی رفع می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها