|
کدخبر: 90657

پربازده‌ترین مکان سرمایه‌گذاری در سال گذشته

با به پایان رسیدن سال ۱۳۹۸، آمارها نشان می‌دهد در این سال تنها جایی که برای سرمایه‌گذاران می‌توانست پرسود باشد بازار سهام و تا حدودی طلا بوده است.

گسترش‌نیوز: با به پایان رسیدن سال ۱۳۹۸، آمارها نشان می‌دهد در این سال تنها جایی که برای سرمایه‌گذاران می‌توانسته پرسود باشد بازار سهام و تا حدودی طلا بوده است.

سال ۱۳۹۸ به پایان رسید و در میان بازارهای مالی، عملکرد بازار سهام نسبت به دیگر بازارها بهتر بوده، به طوری که بازدهی طلا کمتر از یک چهارم بازدهی بورس بوده است. سکه و دلار نیز بازدهی کمتری نسبت به طلا داشته‌اند.

بورس

بازار سهام در سال ۱۳۹۸ با رشد ۱۸۷ درصدی همراه بوده است. شاخص کل بورس در ابتدای سال ۱۳۹۸ در سطح ۱۷۸ هزار واحد قرار داشت که با رشد ۱۸۷ درصدی بیش از ۳۳۴ هزار واحد افزایش یافت و در سطح ۵۱۲ هزار واحد قرار گرفت.

طلا

قیمت طلا در سال ۱۳۹۸ با نوسان‌های زیادی همراه بوده که در نهایت بازدهی ۴۰ درصدی را در این سال به ثبت رساند.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد، با رشد ۴۰٫۱ درصدی از ۴۲۹ هزار تومان در ابتدای سال ۱۳۹۸ به ۶۰۲ هزار تومان در پایان سال رسید.

کمترین میزان نرخ طلا در سال گذشته مربوط به ۲۷ تیر ماه و معادل ۳۹۳ هزار تومان و بیشترین میزان آن در ششم اسفند ماه و معادل ۶۲۸ هزار تومان بوده است.

بازدهی بازارهای مالی در سال ۱۳۹۸

سکه

قیمت سکه بهار آزادی در سال ۱۳۹۸ بازدهی کمتری نسبت به طلا داشت.

قیمت هر سکه بهار آزادی که در ابتدای سال گذشته چهار میلیون و ۳۹۴ هزار تومان بود با رشد ۳۴٫۲ درصدی در پایان سال به پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

کمترین میزان نرخ سکه بهار آزادی از ابتدای امسال مربوط به ۲۶ تیر ماه و معادل سه میلیون و ۸۹۴ هزار تومان بود.

دلار

تغییر نرخ دلار در سال گذشته کمترین میزان را در میان بازارهای مالی داشت.

قیمت دلار (در صرافی ملی) که در ابتدای سال گذشته ۱۲ هزار ۸۹۰ تومان بود با رشد ۱۵٫۵ درصدی در پایان سال در سطح ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفته است.

قیمت دلار در اواخر اسفند ماه سال گذشته پر التهاب‌تر ظاهر شد و تا آستانه ورود به کانال ۱۶ هزار تومان نیز قرار گرفت.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر