|
کدخبر: 88297

آغاز صعودی معاملات بورس تهران

در آغاز معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس با رشدی ۵ هزار واحدی وارد کانال ۵۴۹ هزارتایی شد تا باز هم رکوردی تازه را به ثبت برساند. این در حالی است که امروز دو عرضه اولیه در بورس انجام می‌شود.

گسترش نیوز: در جریان معاملات آغازین روز چهارشنبه، شاخص کل با رشدی ۵ هزار واحدی وارد کانال ۵۴۹ هزارتایی شد. رکوردزنی شاخص کل در حالی همچنان ادامه دارد که در نخستین روز هفته بورس سقوطی ۳٫۵ درصدی را تجربه کرده بود.

در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز بیش از ۱۶۰ هزار معامله انجام شد که طی آن بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد. سه نماد فولاد، فملی و فملی به ترتیب با ۷۸۱، ۵۲۳ و ۳۹۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. این در حالی است که در آغاز معاملات امروز بیش از سه چهارم نمادها در محدوده مثبت معامله می‌شوند.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص

در گروه‌های مختلف صنعت نیز، گروه سرمایه‌گذاری بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده و تقریبا تمامی نمادهای این گروه در محدوده مثبت معامله می‌شوند. فلزات اساسی و انبوه سازی‌ها نیز جو مثبتی دارند. در این میان گروه خودرویی اما با فشار عرضه مواجه است به طوری که بیشتر نمادهای این گروه در محدوده منفی و نزدیک به صف فروش معامله می‌شوند.

رشد ۵ هزار واحدی شاخص در حالی در دقایق ابتدایی بازار رخ داده که امروز، دو نماد شصدف و تملت برای نخستین بار به صورت عرضه اولیه وارد بورس می‌شوند. ثبت سفارش شصدف از ساعت ۷ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۰ ادامه دارد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها