|
کدخبر: 88129

رشد ۸ هزار واحدی بورس در آغاز معاملات

در جریان معاملات اول وقت روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس تهران با رشدی ۸ هزار واحدی وارد کانال ۵۳۷ هزار تایی شد تا رکوردی جدید را به ثبت برساند.

گسترش نیوز: در معاملات ابتدایی روز سه‎‌شنبه، شاخص کل بورس تهران با رشدی ۷ هزار واحدی وارد کانال ۵۳۷ هزارتایی شد تا رکوردی تازه را از خود به جای بگذارد.

در جریان معاملات اول وقت امروز سه نماد فملی، فارس و خودرو به ترتیب با ۷۰۲، ۶۱۱ و ۲۴۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. این در حالی است نمادهای شپنا و فولاد نیز در محدوده مثبت معامله می‌شوند.

در ۴۰ دقیقه ابتدایی معاملات سه‎‌شنبه، بیش از ۲۰۰ هزار معامله انجام شده که در این میان بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر ۱۲ هزارمیلیارد ریال داد و ستد شده است. در این میان فروی، ومهان و شکلر بیشترین ارزش معاملات امروز بازار را تا به اینجا به خود اختصاص داده‌اند.

در میان کل نمادهای بورس و فرابورس در مجموع ۴۸۴ نماد در محدوده مثبت و ۱۰۰ نماد در محدوده منفی معامله می‌شوند که این موضوع نشانگر جو مثبت حاکم بر بازار سهام است. این در حالی است که گروه‌های شیمیایی و پالایشگاهی و فلزات اساسی کاملا سبزپوش بوده و سردمدار این رشد شاخص کل به حساب می‌آیند.

با این حال تغییر در محاسبه حجم مبنا که از روز گذشته اعمال شده موجب شده است تا سهامداران سهم‌های کوچک‌تر به خصوص در فرابورس از نرسیدن حجم معاملات به حجم مبنا و در نتیجه پایین بودن نرخ پایانی در مقایسه با نرخ معامله شاکی باشند.

معاملات امروز در حالی در جریان است که قرار است فردا دو نماد تملت و شصدف در بورس و فرابورس عرضه اولیه شوند.

منبع: تجارت‌‌نیوز

ارسال نظر