|
کدخبر: 81919

بورس کالا میزبان عرضه انواع مواد پتروشیمی

بالغ بر ۲ میلیون و ۸۵۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۳۳ هزار میلیارد ریال در نخستین ماه زمستان امسال در تالارهای مختلف بورس کالای ایران دادوستد شد.

گسترش نیوز: تالارهای مختلف بورس کالای ایران در دی‌ماه امسال شاهد معامله ۲ میلیون و ۸۵۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۳۳ هزار میلیارد ریال بود.

همچنین در این مدت تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۸۶۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۱ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود.

در این تالار بالغ بر ۵۹۸ هزار و ۲۱۵ تن انواع قیر، ۳۲۴ هزار و ۲۳۹ تن انواع مواد پلیمری و ۱۲۶ هزار و ۵۵۳ تن مواد شیمیایی، ۵ هزار تن سلاپس واکس، ۵۸۱ هزار و ۳۰۰ تن وکیوم باتوم معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار در مدت یاد شده می‌توان به دادوستد ۴ هزار و ۴۶۹ تن عایق رطوبتی، ۴۰ تن آرگون، ۹ هزار و ۶۶۸ تن روغن پایه، ۸۲ هزار و ۷۱۰ تن گوگرد و ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ تن لوب کات اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در نخستین ماه زمستان امسال میزبان معامله ۹۷۴ هزار و ۴۷۷ تن انواع کالا به ارزش ۶۰ هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال بود. در این تالار ۸۵۱ هزار و ۱۲۴ تن انواع فولاد، ۲۱ هزار و ۱۵ تن انواع مس، ۷۱۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۴۸ تن کنسانتره، ۲۴ هزار و ۹۴۰ تن آلومینیوم، ۲۶ هزار و ۵۴۰ تن شمش روی، ۲۰ تن شمش سرب، ۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و ۶۰ کیلو گرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

این گزارش می‌افزاید: بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در ماه گذشته معامله ۷ هزار و ۶۶۰ تن کالا را تجربه کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر