|
کدخبر: 80873

پیش‌بینی بلند مدت بازار سرمایه

فراهانی گفت: سرمایه‌گذاران نباید این نکته را فراموش کنند که روند بلند مدت بازار سرمایه صعودی است و هرگونه اصلاحی در بازار موقتی خواهد بود.

کامیار فراهانی کارشناس بازار سرمایه، ادامه داد: به تاثیر تحریم‌ها بر روند معاملات بازار تاکید کرد و افزود: به دنبال مطرح شدن بحث تحریم‌ها زمانی که فروش ماهانه شرکت‌ها را در سامانه کدال مورد بررسی قرار می‌دهیم مشاهده می‌شود نه تنها در فروش ماهانه آنها افتی وجود ندارد بلکه شاهد رشد آنها هم هستیم، فروش شرکت‌هایی مانند فولاد از ابتدای سال تاکنون رشد چشمگیری را تجربه کردند.

فراهانی با بیان اینکه کارشناسان بازار سرمایه نگران سهامدارانی هستند که به تازگی وارد بورس می‌شوند و اقدام به خرید سهم‌هایی می‌کنند که از ارزندگی چندانی برخوردار نیستند، گفت: این سهامداران نباید به صورت مستقیم اقدام به خرید و فروش سهام کنند بلکه باید با ورود سرمایه‌های خود به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مانع ضرر و زیان‌های هنگفت در بازار سرمایه شوند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهارکرد: کشور باید به سمتی پیش رود که در دنیا وجود دارد و مردم ایران مانند دیگر کشورها سرمایه مازاد خود را در بازار سرمایه وارد کنند.

وی بر افزایش اقبال مردم به سمت سرمایه‌گذاری در بازار اشاره کرد و افزود: دولت در چند وقت اخیر به این نتیجه رسیده که ورود سرمایه‌های مردم به سمت بازار سرمایه بهتر از بازار طلا و دلار است که این موضوع در اعتماد مردم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

فراهانی با بیان اینکه اگر مسائل سیاسی اجازه دهد بازار همچنان با رشد همراه خواهد بود و سود چشمگیری را در اختیار مردم خواهد گذاشت، گفت: در صورت بهبود وضعیت سیاسی حجم گسترده‌ای از پول خارجی از طریق سرمایه‌گذاران خارجی وارد بورس خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر