|
کدخبر: 80226

پیش‌بینی رئیس سازمان بورس از وضعیت بازار در هفته آینده

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از امکان بازگشت دامنه نوسان بازار سرمایه از ۲ به ۵ درصد خبر داد و گفت: برای هفته آینده بازار متعادلی را پیش‌بینی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: شاپور محمدی با اشاره به جلسه‌ای که صبح امروز به ریاست وزیر امور اقتصاد و دارایی در سازمان بورس برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این جلسه ارائه گزارشی از تحولات اخیر بازار سرمایه و اقدامات سازمان بورس و نهادهای بازار سرمایه از جمله فعالان حقوقی به شورای‌عالی بورس بود.

وی با بیان اینکه در هفته جاری نقد شوندگی بازار بسیار مناسب بود توضیح داد: همه افرادی که تمایل به دسترسی به نقد شوندگی خودشان داشتند امکان اینکه بتوانند برخی از دارایی‌های سهامی و دارایی‌های خود را بفروشند برای آنها وجود داشت. از سوی دیگر در روزهای آخر این هفته بازار متعادل شد و انتظارات خود را با رویدادهای اخیر تنظیم کرد.

امکان بازگشت دامنه نوسان از ۲ به ۵ درصد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه شورای‌عالی بورس به این جمع‌بندی رسید که بازار در هفته آینده متعادل است ابراز کرد: بر این اساس بازگشت دامنه نوسان از ۲ به ۵ درصد امکانپذیر خواهد بود. البته این تصمیم که در روز چهارشنبه گرفته شد به هیجاناتی که ممکن بود به بازار روند منفی القاء کند کمک و این هیجانات را کنترل کرد.

وی به این سوال که آیا در روز شنبه دامنه نوسان از ۲ به ۵ درصد بازخواهد گشت؟ پاسخ داد: این تصمیم را باید هیات مدیره اعلام کند و هنوز جلسه آن تشکیل نشده است، اما بازگشت دامنه نوسان به ۵ درصد با توجه به متعادل شدن فضای بازار امکان‌پذیر است و زمان آن توسط هیات مدیره اعلام می‌شود.

حمایت حقوقی‌ها از بازار

وی در ادامه ضمن اعلام قدردانی سازمان بورس از حمایت حقوقی‌ها از بازار در هفته جاری گفت: در جلسه روز پنجشنبه که با حضور فعالان حقوقی بازار سرمایه در محل بورس تهران برگزار شد، از حمایت حقوقی‌ها قدردانی و تاکید شد که ممکن است هفته آینده به این حمایت نیازی وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: اما نهادهای حقوقی که در بازار سرمایه استراتژی بلندمدت خود را تنظیم می‌کنند همیشه باید در بازار حضوری فعال داشته باشند و هر جا که لازم است به آرامش بازار کمک کنند؛ بنابراین هر زمانی که لازم باشد حمایت حقوقی‌ها را خواهیم داشت.

پیش‌بینی بازار متعادل در هفته آینده

رئیس سازمان بورس در مورد پیش‌بینی خود از وضعیت بازار در هفته آینده گفت: وضعیت بازار را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند اما ارزیابی ما بازار متعادل است. امیدواریم شرکت‌هایی که از سودآوری مناسبی برخوردارند بر اساس تحلیل‌های سرمایه‌گذاران مورد استقبال و اقبال بازار قرار گیرند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر