|
کدخبر: 61614

بورس کالا ظرفیت معامله کلیه محصولات کشاورزی را داراست

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد که بازار سرمایه و بورس کالا آمادگی و ظرفیت را برای عرضه کلیه محصولات کشاورزی را دارند که در این زمینه اولویت روی کالاهایی از قبیل کشمش، خرما و سیب است که همگن‌ترند.

گسترش‌نیوز : شاپور محمدی امروز در حاشیه مراسم سومین لیگ ستارگان اظهارکرد: پیش از این فرآیند سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها با محدودیت‌هایی مواجه بود که به خواست سرمایه‌گذاران و فعالان بازار، این محدودیت‌ها را رفع و تلاش کردیم محیط فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری را شفاف‌تر کنیم.

وی تصریح کرد: به زودی دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابلاغ و نحوه فعالیت این صندوق‌ها تسهیل خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام آمادگی بورس کالا برای عرضه محصولات باغی اظهارکرد: بازار سرمایه و بورس کالا این آمادگی و ظرفیت را دارند و ما کلیه محصولات کشاورزی را که از نظر همگنی در بازار سرمایه قابلیت معامله داشته باشند، دنبال می‌کنیم؛ البته اولویت ما در بورس کالا، روی کالاهایی از قبیل کشمش و خرما و سیب است که همگن‌ترند.

محمدی در خصوص رقابت‌های لیگ ستارگان بورس در سومین دوره برگزاری هم گفت: مسابقات، خوب بود و شرکت‌کنندگان از دانشگاه‌های مختلف، بسیار باانگیزه به این رقابت‌ها آمده بودند.امیدواریم در این جشنواره بحث یادگیری و فرهنگ صحیح سرمایه‌گذاری نیز بیش از پیش تقویت شود.

سخنگوی سازمان بورس افزود: لیگ ستارگان بورس همچنین از این ظرفیت برخوردار است که به تحلیل در بازار سرمایه عمق ببخشد و فرهنگ‌سازی را ارتقا دهد. این رویداد سرفصل‌های دانشگاهی را بیش از قبل به بحث‌های کاربردی و عملیاتی نزدیک مس کند.

محمدی سپس به خبرنگاری که درباره تقدیر رئیس‌جمهوری از عملکرد سازمان بورس پرسید، پاسخ داد: به هر حال با توجه به تحولات متعدد بین‌المللی و داخلی در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و فراز و نشیب‌های بازارها، خوشبختانه بازار سرمایه توانسته است تصویری با ثبات از خود ارائه دهد.

وی افزود: البته بخش اعظم این نتیجه، به حضور افراد متخصص و متعهد و دلسوز در بازار سرمایه و همچنین فعالان بازار و سرمایه گذارانی برمی گردد که عمدتا از تحصیلات بالا و تجربیات خوبی برخوردارند.ضمن اینکه فرهنگ سرمایه‌گذاری در فعالان بازار سرمایه ارتقا یافته و افراد، غالبا عادت به تحلیل و کسب درآمد از راه تحلیل کرده‌اند و طبیعتا همه اینها به ثبات بازار کمک کرده است.

او گفت: طبیعتا سازمان بورس و ارکان بازار سرمایه، شانی جز خدمتگزاری برای خود قائل نیستند و تلاش می‌کنند که بازار سرمایه از آرامش و قواعد خوبی برای هدایت و راهبری برخوردار باشد.

محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که بازار سرمایه بتواند در آینده نیز همچنان از فعالان فرهیخته و با دانش کافی بهره‌مند شود.

منبع: سنا

ارسال نظر