|
کدخبر: 58759

اختصاصی گسترش‌نیوز از بازار؛

دلیل کاهش سهام گل‌گهر در بورس چیست؟

یک مدیر سرمایه‌گذاری صندوق مشترک گفت: با توجه به این که بازار به خواسته خود نرسید، بازار نسبت به پیش‌بینی خود عقب نشست و امروز شاهد افت سهام گل‌گهر هستیم.

گسترش‌نیوز: افزایش‌ و کاهش‌های بسیاری در شاخص سهام شرکت‌های معدنی و فولادی در ادوار مختلف وجود دارد، از جمله عوامل موثر با این موضوع، تحولات مربوط به نرخ‌‌گذاری مواد اولیه تشکیل دهنده فولاد است.

امروز شاهد افت شاخص گل‌گهر در بورس بودیم. نرخ‌گذاری‌های گندله و کنسانتره با دو درصد افزایش همراه بوده است. این موضوع را با کارشناسان پی می‌گیریم.

محمود حاتمی، مدیر سرمایه‌گذاری یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: هفته پیش نرخ نهایی کنسانتره و گندله به عنوان دو کانی اساسی صنایع کشور در وزارت صمت تعیین شد. برآورد بازار این بود که نرخ گزاری کانی‌های اساسی بیشتر از ۲ درصد ( رقم فعلی) خواهد بود و با توجه به این پیش‌بینی تحولات بازار رقم خورد.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل افت سهام گل‌گهر در بورس را چه می‌دانید، گفت: امروز که افزایش نرخ کانی‌ها ۲ درصد عنوان شد. با توجه به این که بازار به خواسته خود نرسید، بازار نسبت به پیش‌بینی خود عقب نشست و امروز شاهد افت سهام گل‌گهر هستیم. البته باید در نظر داشته باشیم که این افت شاخص بورس برای تمام بورس است و تنها مربوط به گل‌گهر نیست. این افت کاملا طبیعی است.

مدیر سرمایه‌گذاری صندوق مشترک مبین سرمایه در ادامه افزود: بازار آینده را می‌خرد و حال برآورده‌هایی که نسبت به آینده انجام می‌شود، تخمین‌ها و نظرات روی نرخ سهام اثر می‌گذارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این روند ادامه دار خواهد بود، گفت: خیر با توجه به عملکرد مثبت گل‌گهر، فولاد مبارکه و به شکل کلی معدنی‌ها، یکی از مطمئن‌ترین سهم‌ها، سهام شرکت‌های فولادی و معدنی است.

ارسال نظر