|
کدخبر: 58335

گسترش‌نیوز تاثیر تعیین نرخ کنسانتره و گندله در بورس را بررسی می‌کند؛

کانی‌های معدنی، پادشاه این‌ روز‌های بورس

مدیرعامل یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری گفت: تاثیر تعیین نرخ این دو کانی معدنی( گندله و کنسانتره) در بازار بورس پیش‌خور شده است. یعنی پیش از تعیین نرخ واقعی آن، بازار از گمانه‌ها تاثیر گرفته است.

گسترش‌نیوز : ‌ فولاد از جمله مهمترین محصولاتی است که در بورس به فروش می‌رسد هرگونه تغییر در هر یک از شرکت‌های مهم فولادی به طور مستقیم بر بورس تاثیر می‌گذارد.

امیر وفایی وفایی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارشناس بورس در گفت‌وگو با گسترش‌‌نیوز اظهار‌‌کرد: تعیین قیمت کانی‌های اساسی صنایع فولادی در دو هفته گذشته مورد بحث و اظهار نظر بسیاری از کارشناسان فولادی و معدنی بوده است.

بیشتر بخوانید؛

در گفت‌وگوی گسترش‌نیوز با کارشناس معدن مطرح شد؛ فاصله ۵ درصدی نرخ گندله با کنسانتره در جهان

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعیین نرخ گندله و کنسانتره در بورس تاثیر‌گذار است، گفت: گزارشات و نظرات مختلف و گمانه‌زنی‌هایی که دو هفته پیش در بازار بیان می‌شد بر بازار بورس و سهام و شاخص‌ها تاثیر‌گذار بوده است.

vafaii21.jpg

وفایی در ادامه گفت: در واقع تاثیر تعیین نرخ این دو کانی معدنی در بازار بورس پیش‌خور شده است. یعنی پیش از تعیین نرخ واقعی آن بر بازار تاثیر گذاشته و آن اندکی سهام فولادی و معدنی‌ها را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل دفتر صنایع معدنی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز: صنعت سنگ ما مظلوم است

وی با اشاره به تاثیر تحولات دلار بر شاخص بورس گفت: کاهش ارزش دلار بر بازار بورس تاثیر مستقیم دارد. در هفته پیش ارزش دلار کاهش یافت و این کاهش به طور مستقیم بر بازار بورس تاثیرگذاشت.

این مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری افزود: تعیین قیمت گندله و کنسانتره پایین تر از آن نرخی بود که در گمانه‌ها عنوان می‌شد، این خود در هفته آینده بر رشد شاخص بورس تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: این افزایش در کوتاه مدت چندان چشمگیر نیست اما بلند مدت و میان مدت به نظر بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید

اختصاصی گسترش‌نیوز؛ فرصت ۹۰ روزه رو به اتمام است / معدنی‌ها در سربالایی

ارسال نظر