|
کدخبر: 54605

فرابورس دست ورشکسته‌ها و اخراجی‌ها را می‌گیرد

یکی از فعالان عرصه بورس گفت: از جمله مهم‌ترین کارکرد‌های فرابورس برای شرکت‌های زیان‌ده و اجراجی‌های فرابورس است. این بازار به زیان‌ده‌ها فرصت می‌دهد تا قابلیت معامله پیدا کنند و دوباره به بورس و اوراق بهادار بازگردند.

گسترش‌نیوز : فرابورس دارای پنج بازار (بازار اول، بازار دوم، بازار سوم «عرضه»، بازار ابزارهای نوین مالی و بازار پایه) است.

این بازاری برای معامله اوراق بهادار است که البته نسبت به بورس تهران دارای شرایط ساده‌تری برای پذیرش شرکت‌هاست. فرابورس بازاری است که کم‌تجربه‌ها نیز می‌توانند در آن حضور یابند. در کنار این گروه ورشکسته‌های بازار بورس و اوراق بهادار و اخراجی‌ها نیز در آن حضور دارند.

kargozara.jpg

حسن قاسمی، مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی در ارتباط با عملکرد فرابورس در بازار ایران در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز : اظهار کرد: اگر فرابورس با هدف ایجاد بازاری برای کسانی‌که با فضای بورس و اوراق بهادار آشنا نیستند ایجاد شده باشد، تا حد زیادی به هدف خود رسیده‌است.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گسترش‌نیوز؛ بازی دیپلماسی و تحریم‌ برای صنایع معدنی ایران

شرایط پذیرش آسان‌تر

فرابورس فضای مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند وارد بازار حرفه‌ای بورس و اوراق بهادار شوند چرا که شرایط پذیرش آسان‌تری نسبت به بورس و اوراق بهادار دارد و با میزان سرمایه کمتری می‌توان در فرابورس پذیرش شد.

بیشتر بخوانید: صادرات همچنان ادامه می‌یابد

۲۰ میلیارد سرمایه

مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی در پاسخ به این پرسش که حداقل سرمایه برای حضور در بورس و فرابورس چه میزان است، گفت: شرکت‌ها با حداقل سرمایه ۲ میلیارد تومان می‌توانند در بورس پذیرش شوند اما این میزان برای بورس و اوراق بهادار ۲۰ میلیارد تومان است. البته این نرخ به شکل علنی بیان نمی‌شود اما زمان پذیره‌نویسی به عنوان یک پیش‌شرط پذیره‌نویسی در بروشور راهنمای پذیرش مطرح می‌شود.

نکته مهم برای حضور در بورس و اوراق بهادار

وی با بیان اینکه بورس و اوراق بهادار و فرابورس در بخش‌هایی همپوشانی دارند گفت: شرایط پذیرش در فرابورس آسان تر است و برای شرکت‌های تازه کار نقش بهتری می‌تواند داشته باشد تا با کمک آن بتوانند در بورس و اوراق بهادار حضور یابند اما نکته مهم این است که شرکتی‌که با ۲ میلیارد تومان وارد فرابورس شده است برای حضور به بورس و اوراق بهادار با یک جهش باید ۲۰ میلیارد تومان سرمایه داشته باشد. تامین این میزان سرمایه برای برای سرمایه‌گذاران سخت است. شرایط باید برای صعود از فرابورس به بورس کمی آسان‌تر شود.

قاسمی افزود: اگر قرار است فرابورس محلی برای حضور شرکت‌های جدید باشد تا محکی بخورند و با شناخت بیشتری وارد بورس و اوراق بهادار شوند باید میزان گزارشگری آسان‌تر باشد.

بیشتر بخوانید:

دیرعامل فولاد جنوب در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز؛ بخشنامه‌ جدید ماشین‌آلات تسهیل‌‌گر نیست!

بازار فرابورس فرصتی برای شکست‌خورده‌ها

مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی در آخر گفت: یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های فرابورس برای شرکت‌های زیان‌ده و یا شرکت‌هایی است که از بازار بورس و اوراق بهادار اخراج شده‌اند. این بازار به زیان‌ده‌ها فرصت می‌دهد تا قابلیت معامله پیدا کنند و دوباره به بورس و اوراق بهادار بازگردند. همچنین فرصتی است تا اخراجی‌ها دلایل اخراج خود را حل کنند و به بازار اصلی بازگردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها