|
کدخبر: 52671

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

سرمایه‌‌گذاری در چه سهامی سود آور خواهد بود؟

کارشناس‌سرمایه‌گذاری گفت: گزارش‌های سه ماهه عملکرد شاخص خوبی برای بررسی سودآور بودن یک سهام در میان مدت است. بدون در نظر گرفتن افت‌های مقطعی که در شاخص سهام‌ها به نظر من سهام دلار ی از جمله گزینه‌های موفق برای سرمایه‌گذاری سود آور است.

گسترش‌نیوز : محمود حاتمی کارشناس سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار در ارتباط با پیش‌بینی‌هایی که در بازار انجام‌ می‌شود در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز گفت: پیش‌بینی‌های متفاوتی از بورس و شاخص بورس ارائه می‌شود.

نکته مهم در بورس این است که نباید تحت تاثیر جو عمل کرد. به شکل کلی نگاه ما به بازار بورس نگاه بنیادین است. سوددهی یا ضرردهی یک سهام در بورس را ورای یک تحلیل کوتاه مدت می‌توان بررسی کرد.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گسترش‌نیوز از بازار سرمایه؛ سبدگردانی‌ها را بشناسیم

گزینه‌های موفق برای سودآوری

وی در پاسخ به این پرسش که بر اساس نگاه بنیادین به نظر شما سرمایه‌گذاری در کدام بخش از بورس سودآور خواهد بود، گفت: گزارش‌های سه ماهه عملکرد شاخص خوبی برای بررسی سودآور بودن یک سهام در میان مدت است. بدون در نظر گرفتن افت‌های مقطعی که در شاخص سهام‌ها به نظر من سهام دلاری از جمله گزینه‌های موفق برای سود آوری است.

دلایل رشد سهام دلاری

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر بخواهیم بنیادین بررسی می‌کنیم در میان مدت بازار سهام دلاری رشد خواهد داشت. به چند دلیل اول اینکه بررسی عملکرد سهام دلاری در سه ماهه آخر ۹۷ و دو ماهه اول ماه ۹۸ نشان از عملکرد خوب این سهام دارد. دوم اینکه شرکت‌های دلاری جذاب هستند و نرخ فروش دلار در سامانه دلاری در حال افزایش است.

توصیه برای مردمی که کار اصلی‌شان بورس نیست

وی در پاسخ به این پرسش که برای مردمی که کار اصلی‌شان بورس نیست کدام سهام را پیشنهاد می‌کنید، گفت: پشنهاد سرمایه‌گذاری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای کسانی که نمی‌توانند هر روز بازار را رصد کنند من برای سرمایه‌گذاری گزینه‌های دلار ی را پیشنهاد می‌کنم و برای گروهی که سر‌‌رشته‌ای از بورس ندارند صندوق‌های کارگزاری را پیشنهاد می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز؛ تاکید می‌کنم مردم به هیچ وجه سراغ تک سهم نروند

حاتمی در پاسخ به این پرسش خبرنگار گسترش‌نیوز مبنی بر اینکه نام چند شرکت که سودآور است را بیان کنید، گفت: با دید میان مدت سهام دلاری همچون صنعت فلزات اساسی، پالایشگاه و پتروشیمی سود آور خواهد بود.

ارزیابی دبیر انجمن فولاد از سهام فولادی‌ها

خلیفه سلطان، دبیر انجمن فولاد در ارتباط با این پرسش که روند رشد سهام شرکت‌های فولادی را در آینده چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: به نظر من سهام شرکت‌های فولادی در‌‌حال‌‌حاضر مشکلی ندارد و در آینده سود‌آور خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز پاسخ می‌دهد؛ حال ماشین‌آلات معدنی ایران چگونه است؟

ارسال نظر