|
کدخبر: 52394

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

سه عامل افت اخیر بازار بورس

مدیرعامل سبد گردان آسمان گفت: انتشار اخبار سیاسی جدید از تحرکات نظامی آمریکا و قوت گرفتن گمانه‌زنی‌های تعلیق تدریجی تعهدات برجامی از سوی ایران در هفته منتهی به ۱۹ اردیبهشت ماه در کنار تشدید تحریم‌ها به ویژه صنعت فلزات، سه عامل افت در بازار بورس بود.

گسترش‌نیوز : بازار بورس تحت تاثیر عوامل مختلفی است از جمله آن اوضاع سیاسی و اقتصادی یک کشور است. شاخص بورس در اسفندماه دوره‌ای طلایی صعود را پشت سر گذاشت. بسیاری از مردم عادی سرمایه‌های خود را به بورس آورند. اما صعود شاخص بورس در اردیبهشت ماه چندان ادامه دار نبود و ریزش‌ها تا اواخر هفته پیش ادامه داشت.

مدیرعامل سبد گردان آسمان، محمد صدرائی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: شناسایی سود یک اصل مهم در مدیریت سرمایه‌گذاری و یک رفتار اجتناب‌ناپذیر توسط فعالان بازار سرمایه است. به دنبال افزایش‌های پی‌درپی شاخص کل بورس از اوایل اسفندماه و گسیل نقدینگی جدید به این بازار که بخشی از آن به دلیل عدم جذابیت سایر بازارها بود، سبدهای سرمایه‌گذاری بسیاری از سرمایه‌گذاران افزایش ارزش مناسبی پیدا کرده و تنها وجود یک یا چند خبر منفی می‌توانست موجب شود بیشتر سرمایه‌گذاران به شناسایی سود مبادرت ورزند.

sabadgardan.jpg

اخبار سیاسی جدید از تحرکات نظامی آمریکا

وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین دلیل ریزش‌های هفته پیش بورس چه بود، گفت: انتشار اخبار سیاسی جدید از تحرکات نظامی امریکا و قوت گرفتن گمانه‌زنی‌های تعلیق تدریجی تعهدات برجامی از سوی ایران در هفته منتهی به ۱۹ اردیبهشت ماه در کنار تشدید تحریم‌ها به ویژه صنعت فلزات، باعث شد بخشی از سرمایه‌گذاران که با شروع روند افزایشی بازار از ابتدای اسفندماه وارد بازار شده بودند مبادرت به تشکیل صف‌های فروش نموده و در نتیجه ترس از آینده را بر سودآوری مناسب شرکت‌ها ترجیح دهند.اما در مقابل به نظر می‌رسد بازار بهاری امسال پس از یک دوره شکوفه زدن، با توجه به نزدیکی موعد انتشار گزارش‌های سالانه و ماهانه در اوایل خرداد ماه جاری و نیز انتظارات تحلیل‌گران از نرخ‌های فروش صعودی در حضور محرک روند صعودی نرخ دلار، بیش‌تر از پیش سبز و پرثمر باشد! خصوصا این که سود امسال شرکت‌ها از سال قبل بیشتر و قابل توجه‌تر است.

بیشتر بخوانید:

اختصاصی گسترش‌نیوز؛ آیا بورس همچنان ریزشی خواهد بود؟ / مردم بازنده اصلی

مدیرعامل سبد گردان آسمان افزود: این روزها که بازار سرمایه فراز و فرودهای بیشتری را تجربه کرده و می‌کند، برپایه همین محسنات سبدگردانی اختصاصی و خدمات متمرکز و مفصل شرکت‌های سبدگردان در زمینه مدیریت دارایی است که توصیه خبرگان بازار به عموم استفاده از خدمات سبدگردانی است.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی اختصاصی گسترش‌نیوز با مدیرعامل بورس تهران؛ تفاهم‌نامه بورس شانگهای چه مزیتی دارد؟

ارسال نظر