|
کدخبر: 52098

تدوین شیوه‌نامه عرضه نفت در بورس

مدیرعامل بورس انرژی گفت: شرکت ملی نفت ایران به دنبال شیوه نامه جدیدی برای عرضه نفت در بورس انرژی است.

گسترش‌نیوز : علی حسینی اعلام کرد: تدوین شیوه نامه جدید مانع از عرضه نفت به بورس انرژی در هفته جاری شد.

وی ادامه داد: شرکت ملی نفت امروز اطلاعیه جدیدی را برای عرضه نفت در هفته آینده، ابلاغ خواهد کرد.

مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد: این شیوه نامه داخلی و مربوط به وزات نفت می‌شود به همین دلیل اطلاعاتی از جزییات آن در اختیار بورس انرژی قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این شیوه نامه مربوط به قانون بودجه است، اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی برای اجرای تکالیفی که قانون بر آنها تکلیف کرده است ضوابط داخلی و شیوه قانونی را تهیه می‌کنند که این شیوه نامه در همین راستا ابلاغ شده است.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: وزارت نفت مکلف به عرضه شش میلیون بشکه نفت به بورس انرژی در ماه شده است. از این میزان دو میلیون بشکه مربوط به نفت خام سبک، دو میلیون بشکه نفت خام سنگین و دو میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی است که طبق همان برنامه در حال انجام است.

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال بورس انرژی فعالیت خود را به خوبی آغاز کرده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته ارزش معاملات در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲ برابر بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: فرآورده هایی که در بورس انرژی مورد معامله قرار می‌گیرند. در منطقه از مشتریان دائمی برخوردار هستند و این موضوع در کنار مشتریان داخلی باعث حجم گسترده‌ای از معاملات در این بورس شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها