|
کدخبر: 49810

معاون وزیر جهاد کشاورزی در آستانه فاینکس ۲۰۱۹ در گفت‌وگو با گسترش‌‌نیوز مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری بورسی در بخش کشاورزی، عاملی برای موفقیت

بورس ابزاری است که عرضه‌کننده و متقاضی را بدون واسطه در مقابل هم قرار می‌دهد در این مورد نیز بورس کالای ایران به بخش کشاورزی در حذف واسطه کمک کرده است. بورس می‌تواند به عنوان بازویی برای کشاورزی باشد و به پیشرفت کمک کند.

گسترش‌نیوز : فاینکس ۲۰۱۹ یکی از مهمترین تحولات بورسی کشور است. بورس کالای ایران یکی از چهار رکن بورس کشور است و بخش کشاورزی چند سالی است در بورس کالای ایران حضور دارد.

عباس کشاورز، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار‌‌کرد: بورس کالای ایران در بسیاری از کشور‌های جهان سرچشمه تحولات بسیاری است. امروز برخی محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، زعفران و ذرت در بورس کالای ایران عرضه می‌شود. از زمان نخستین عرضه تا کنون محصولات کشاورزی فراز و فرود‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

کارآمدی بورس برای محصولات کشاورزی

کشاورز در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا بورس برای محصولات کشاورزی ایران کارآمد است یا خیر، گفت: از نظر من بورس یکی از ابزار‌‌های شفاف‌‌سازی نرخ کالا است و از این حیث تا کنون به بخش کشاورزی کشور کمک کرده است.

abaskeshavarz34.jpg

دوم، بورس ابزاری است که عرضه‌کننده و متقاضی را بدون واسطه در مقابل هم قرار می‌دهد در این مورد نیز بورس کالای ایران به بخش کشاورزی در حذف واسطه کمک کرده است. بورس می‌تواند به عنوان بازویی برای کشاورزی باشد و به پیشرفت کمک کند.

معاون وزیر کشاورزی با اشاره به عرضه جو و ذرت گفت: به نظر من عملکرد بورس در ارتباط با جو و ذرت در بورس کالای ایران مثبت است و کشاورزان راضی‌تر بودند و هم اثرات مثبت تری نسبت به ‌پیش‌تر از آن داشت.

بیشتر بخوانید:

فروش و نرخ زعفران در بورس بیمه می‌شود

نمایشگاه‌ بورس می‌تواند بر بخش کشاورزی تاثیر‌گذار باشد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری نمایشگاه بین‌المللی با عنوان نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه ( فاینکس ۲۰۱۹ ) می‌تواند در محصولات کشاورزی تاثیر‌گذار باشد یا خیر، گفت: برگزاری نمایشگاهی با موضوع بورس می‌تواند در بخش کشاورزی از نظر مراوداتی که در نمایشگاه برگزار می‌شود، تاثیر‌گذار باشد. ما باید وارد بورس شویم و باید یکی از الزامات ما در بورس این موضوع یعنی شرکت در نمایشگاه بورس باشد.

بیشتر بخوانید:

معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه فاینکس ۲۰۱۹ مطرح کرد؛

اتصال بورس ایران به بازارهای بین‌المللی آرزوست

سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، عاملی برای موفقیت

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در ادامه در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما برای بهبود عملکرد بورس در بخش کشاورزی چیست، گفت: من فکر می‌‌کنم اگر بورس کالای ایران در آینده در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری بیشتری کند، شاهد موفقیت‌های بیشتری در این بخش خواهیم بود.

حمایت از کارگزاران بورسی

وی با بیان این که وجود زیرساخت‌های مربوط به حضور کالاهای کشاورزی در بورس از اهمیت بسزایی برخوردر است، افزود: بورس با حمایت از کارگزاران خود می‌تواند به ایجاد انبار‌های استاندارد برای ذخیره محصولات کشاورزی کمک شایانی کند و این گونه است که اهداف بزرگ دست یافتنی شوند.

حضور محصولات کشاورزی در بورس شرایط خاصی می‌طلبد

کشاورز با اشاره به متفاوت بودن محصولات کشاورزی از محصولات صنعتی گفت: حضور محصولات کشاورزی در بورس شرایط خاصی می‌طلبد. چرا که شرایط نگهداری این محصولات همچون محصولات صنعتی، نیست و برای ماندگاری نیاز به مراقبت خاصی دارد، برخی از این محصولات موجود زنده‌‌اند‌ و حساسیت ویژه‌ای دارند. به عنوان مثال در محصولی همچون زعفران حتی رطوبت محل نگهداری باید به اندازه‌‌ای خاص تنظیم شود افزایش و کاهش رطوبت بر کیفیت این محصول با ارزش تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید:

مصاحبه اختصاصی گسترش‌نیوز در آستانه فاینکس ۲۰۱۹؛ معاون وزیر صمت: به نظر من بورس در مدیریت تحریم‌ها به معدن کمک کرد

نباید به صرف این‌که محصولاتی در حال حاضر در بورس عرضه می‌شود، اکتفا کرد، نمی‌توان گفت همه چیز خوب است. در کنار بورس موضوع خدمات بورس، کیفیت بازار بورس را نیز باید در نظر گرفت. ورود محصولات کشاورزی به بازار بورس نیاز به سرمایه گزاری دقیق و کار کارشناسی و حضور گروه‌های خدمات فنی دارد.

معاون وزیر کشاورزی در ادامه در ارتباط با حضور سایر محصولات کشاورزی در بورس گفت: توصیه‌ من برای محصولات مهم و اساسی این است که علاوه بر ذرت و جو، محصولاتی که مصرف‌کننده عمده دارد همچون نباتات علوفه‌ای، سیب‌زمینی، برنج، پیاز نیز وارد بورس کالای ایران شوند و بورس برخی از نمایندگی‌های فعال خود را در مرکز عمده تولید مستقر کند. شاید بورس برنج در تهران نسبت به مازندران و گلستان مزیت زیادی نداشته باشد.

namayeshgahbors342.jpg

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت به عنوان حامی رسانه‌ای فاینکس ۲۰۱۹ انتشار دهنده اخبار این رویداد بین‌المللی خواهد بود.

بیشتر بخوانید

- مدیرعامل سبدگردان ارزش‌آفرینان در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز: فاینکس فرصتی برای عرضه جهانی ابزار‌های مالی اسلامی

- مدیرعامل فرابورس ایران تشریح کرد:

برنامه‌های فرابورس برای سال ۹۸

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها