|
کدخبر: 49334

در گفت‌و‌گوی اختصاصی با گسترش‌نیوز مطرح شد؛

فاینکس ۲۰۱۹ محلی برای محک بازار مالی ایران

مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری گفت: مسئله عبور از تحریم‌ها نیاز به ابداعاتی دارد که بخش خصوصی می‌تواند در ارتباط با این موضوع تاثیر‌گذار باشد با توجه به اینکه یکی از نقاط تمرکز تحریم‌ها، امور مالی است، نمایشگاه صنعت مالی می‌تواندبستر این موضوع را فراهم می‌کند.

گسترش‌نیوز: نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه ، به عنوان مهم‌ترین رویداد بورسی کشور دوم اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه فرصتی است برای نهاد‌های مالی مختلف که محصولات و خدمات جدیدی که در طول سال ارائه داده‌اند در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار دهند و همچنین نهاد‌های مالی با نحوه‌ عملکرد نهاد‌های مالی دیگر رقبا آشنا شوند و در برنامه‌ریزی‌های آینده خود از این تجربیات استفاده کنند.

این نمایشگاه همچنین فرصت مناسبی است که نهاد‌های مالی کشورهای دیگر با بازار مالی ایران آشنا شود. رتبه‌بندی عملکرد شرکت‌های سبدگردان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از کارکردهای رتبه‌بندی است و نشان می‌دهد که مدیریت وجوهی که از سرمایه‌گذاران کسب شده، چقدر موفق بوده است. این موضوع از جمله محور‌هایی است که توسط شرکت کنند‌ه‌های فاینکس ۲۰۱۹ پی‌گیری می‌شود.

mohsenghasemi2344.jpg

قاسم محسنی عضو سابق شورای عالی بورس و مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان در ارتباط با دلیل حضور خود در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در گفت‌و گو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: ما به عنوان شرکت رتبه‌بندی اعتباری با هدف معرفی و شناساندن صنعت رتبه بندی به نهاد‌های مالی، ناشران اوراق بهادار و عموم سرمایه گذاران، در فاینکس ۲۰۱۹ حضور خواهیم یافت.

رتبه‌بندی عملکرد شرکت‌ها صنعت جدید مالی است

وی با اشاره به یکی از مشکلات بازار مالی کشور گفت: مشکل بدهی معوق بانکی از جمله مشکلات حاد نظام بانکی کشور است. باید قبل از ارائه تسهیلات اهلیت این تسهیلات گیرندگان سنجیده شود. این مسئله علاوه بر کاهش بدهی‌های معوق در نظام بانکی، باعث کاهش فساد در اعطای تسهیلات و فراهم آوردن امکان کنترل ریسک سیستمیک در بازار پولی کشور می‌شود.

محسنی در ادامه گفت: رتبه‌بندی عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صنعت جدید مالی است که در ارتباط با این موضوع کارآمد است و باید به اعضای جامعه شناسانده شود. در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه برای بازدید کننده‌ها و شرکت‌های مشارکت‌کننده کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با رتبه‌بندی اعتباری برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در گفت‌و گو با گسترش‌نیوز خبر داد؛ حضور بیش از ۳۱۳ شرکت جهانی در Finex2019

نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه فرصتی برای معرفی و ارائه محصولات

وی در پاسخ به این پرسش که برگزاری نمایشگاهی‌ بین‌المللی در حوزه بورس، بانک و بیمه را چگونه ، گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه فرصتی است برای نهاد‌های مالی مختلف که محصولات و خدمات جدیدی که در طول سال طراحی کرده‌اند را در نمایشگاه ارائه کنند و کسانی که نیاز به این خدمات دارند با عملکرد نهاد‌های مالی مختلف آشنا و از نتایج آن استفاده کنند.

namayeshgahbors3424.jpg

بیشتر بخوانید:

شعار نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۹؛ مشارکت بیشتر، اقتصاد بهتر

رنامه‌ریزی‌ برای آینده

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌ها با نحوه فعالیت رقبای خود آشنا می‌شوند گفت: دانستن این که شرکت‌ها از چه مسیری پیشرفت کرده‌اند و آشنایی با نحوه عملکرد سایر شرکت‌ها در برنامه‌ریزی‌های آینده نهاد‌های مالی کشور تاثیر‌گذار است.

بیشتر بخوانید:

مصاحبه اختصاصی گسترش‌نیوز در آستانه فاینکس ۲۰۱۹؛ معاون وزیر صمت: به نظر من بورس در مدیریت تحریم‌ها به معدن کمک کرد

فرصتی برای تبادل اطلاعات و بستن قرارداد‌ها

وی در ادامه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه را مسیر و فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و بستن قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌ها عنوان کرد و گفت: حضور نهاد‌های بین‌المللی در ایران منوط به این است که نهاد‌های مالی کشور‌های دیگر اجازه فعالیت در کشور را بیابند. نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه نیز فرصت مناسبی برای نهاد‌های مالی کشور‌های دیگر است که از این طریق می‌توانند بازار ایران را محک بزنند و نهاد‌های مالی خود را ارائه دهند.

وی در آخر خاطر نشان کرد: مسئله عبور از تحریم‌ها نیاز به ابداعاتی دارد که بخش خصوصی می‌تواند در ارتباط با این موضوع تاثیر‌گذار باشد و نمایشگاه بستر این موضوع را فراهم می‌کند

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت به عنوان حامی رسانه‌ای فاینکس ۲۰۱۹ انتشار دهنده اخبار این رویداد بین‌المللی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز مطرح کرد؛ فرهنگ‌سازی بازار سرمایه، نقش اصلی فاینکس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها