|
کدخبر: 32458

چراغ های بورس سبز شد

در حالی که فعالان بازار سهام منتظر نظر نهایی ترامپ درباره برجام هستند شاخص کل بورس برای دومین روز پیاپی افزایش یافت. خودرویی‌ها و فلزات اساسی از جمله گروه‌هایی بودند که با افزایش نرخ رو به رو شدند.

گسترش نیوز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در توئیتر خود نوشته که روز سه‌شنبه در ساعت۲۲:۳۰ (۱۴ به وقت واشنگتن) از کاخ سفید تصمیم خود را درباره توافق هسته‌ای ایران اعلام خواهد کرد. ترامپ ساعاتی قبل از آن نیز در توئیت دیگری نوشته بود، ایالات متحده به دیپلماسی سایه غیرقانونی جان کری درباره توافق بد ایران نیازی ندارد.

bors.jpg

اگر چه فعالان اقتصادی ایران نگران از به خطر افتادن برجام هستند ولی نزدیک شدن به تصمیم ترامپ و روشن تر شدن مسیر اقتصادی کشور می‌تواند برای آنها تحلیل‌های درست تری را به‌دست دهد و شرایط بازار را تا حدودی پایدار کند.

از طرفی در روز گذشته هر چند که گفته می‌شد که دلار بالای ۶ هزار تومان مورد داد و ستد قرار می‌گرفت اما نرخ دلار در اواخر ساعات کاری افت داشت و نرخ سکه نیز رو به کاهش گذاشت این موضوعات توانست تاثیرات روانی بازار سهام را نیز تا حدودی تلطیف کند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز ۴۴۰ واحد رشد کرد و به رقم ۹۳ هزار و ۶۵۰ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشد ۱۳۶ واحد تا رقم ۱۶ هزار و ۶۳۸ بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز با رشد ۶۱۷ واحدی مواجه شد و رقم ۹۹ هزار و ۷۸۳ را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص‌های بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۱۸۳ و ۵۵۶ واحد رشد کردند. ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعباس و فولاد خوزستان سه نمادی بودند که ۴۴، ۴۲ و ۳۷ واحد تاثیر افزاینده در شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران، مخابرات ایران و صنایع پتروشیمی کرمانشاه هر یک به ترتیب ۱۲، ۹ و ۸ واحد تاثیر کاهنده روی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

در گروه فلزات اساسی روند نرخ سهم‌ها امروز نیز مانند روز گذشته افزایشی بود هر چند که در روزهای ماقبل آن این گروه با کاهش فزاینده نرخ سهم‌ها مواجه بود. در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای و همچنین گروه خودرو و ساخت قطعات نیز شاهد رشد نرخ سهم‌ها بودیم. گروه خودرو در حالی امروز در بیشتر نمادها شاهد افزایش نرخ بود که در روزهای گذشته روند کاهشی را تجربه کرد.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز به رقم ۱۸۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به رقم ۸۴۳ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. همچنین تعداد معاملات این بازار به بیش از ۴۸ هزار نوبت داد و ستد رسید.

آیفکس نیز ۷.۸ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۰۷۸.۵ افزایش یافت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۷۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به عدد ۲۱۷ میلیون سهم و اوراق مالی دست یافت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها