|
کدخبر: 92389

دفترچه بیمه سلامت حذف می‌شود؟

معاون آمار سازمان بیمه سلامت، گفت: براساس مصوبه جلسه دبیرخانه شورای‌عالی فناوری اطلاعات، سازمان بیمه سلامت مکلف به راه‌اندازی پایگاه اطلاعات برخط بیمه‌شدگان شد و سازمان تامین اجتماعی نیز باید برای انجام اقدامات خود در زمینه استحقاق سنجی و به‌روزرسانی از این پایگاه در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان استفاده کند.

گسترش نیوز: رضا میلابی بیان کرد: براساس مصوبه جلسه دبیرخانه شورای‌عالی فناوری اطلاعات، سازمان بیمه سلامت مکلف به راه‌اندازی پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان شد و سازمان تامین اجتماعی نیز باید برای انجام اقدامات خود در زمینه استحقاق سنجی و به روز رسانی ازاین پایگاه درارائه خدمات به بیمه شدگان استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی درحال بروز رسانی اطلاعات می‌باشد، گفت: پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان از ٩ دی ماه سال ٩٨ به طور رسمی در تمام مراکز مورد تایید وزارت بهداشت از جمله تمام بیمارستان‌های کشور و نرم افزارهای تایید شده مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سازمان تامین اجتماعی از اول اردیبهشت ماه سال جاری علاوه بر به روزرسانی اطلاعات، به پایگاه اطلاعات برخط متصل و از خدمات آن استفاده خواهد کرد.

وی از حذف تدریجی و کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت ایران نیز خبر داد و گفت: این موضوع از ابتدای تیر ماه سال جاری آغاز خواهد شد به نحوی که بیمه شدگان در مراجعه به مراکز ارائه دهنده طرف قرارداد با بیمه سلامت ایران بدون نیاز به دفترچه و با ارائه کد ملی خدمات لازم را دریافت خواهند کرد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر