|
کدخبر: 91331

بانک‌های عامل مقابله با آثار اقتصادی کرونا تعیین شد

رئیس‌کل بانک مرکزی از تصمیم‌گیری در خصوص برخی سیاست‌های مهم بانکی در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

گسترش نیوز - عبدالناصر همتی با بیان اینکه امروز (۱۲ فروردین) در بانک مرکزی چند تصمیم مهم برای سال جاری گرفته شد، اظهار کرد: در زمینه سیاست‌های اعتباری سه اقدام صورت می‌گیرد که در مقابله با آثار اقتصادی کرونا، بانک‌های عامل تعیین شده و سازوکار پشتیبانی از طرح بزرگ تامین اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با هدف حمایت از تداوم اشتغال نیروی کار واحدهای اقتصادی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: در زمینه کمک به ایجاد جهش تولید، مقرر شد واحد نظارت بر زنجیره تامین در جهت تعمیق و توسعه زنجیره تامین مالی تولید کالاها و خدمات در بانک مرکزی ایجاد شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین از افزایش تعداد بانک‌های عامل مجری طرح گام خبر داد.

همتی در ادامه در زمینه سیاست پولی و توسعه عملیات بازار باز نیز، تصریح کرد: شیوه‌نامه قرارداد خرید مجدد(Repo) و قرارداد خرید معکوس(Repo-Reverse)، که برای اولین بار در ایران اجرا می شود، مورد تصویب قرار گرفت.

وی درباره سیاست‌های ارزی کشور در سال جاری نیز، اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم جهت تامین به موقع ارز کالاهای اساسی از روش‌ها و کانال‌هایی که در دسترس بانک مرکزی و بخش خصوصی است، انجام و بر ضرورت تداوم روند مدیریت علمی و بدون هیجان بازار ارز تاکید شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که این اقدامات، چنان که قبلا هم گفته شده، ادامه ثبات و پایداری را در اقتصاد فراهم آورده و مسیر رشد اقتصادی را هموار کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر