|
کدخبر: 86166

تورم سال آینده از نظر رییس بانک مرکزی

رییس کل بانک مرکزی از تورم کمتر از 20 درصد در سال آینده خبر داد.

گسترش نیوز - عبدالناصر همتی امروز در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران تورم سال آینده را کمتر از ۲۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: رشد نقدینگی به دلیل افزایش خالص ذخایر ارزی بانک مرکزی بوده، چرا که این بانک چندین میلیارد دلار ارز خریده و به خاطر خرید آن به منظور افزایش ذخایر این بانک، رشد نقدینگی از میانگین ۵۰ سال گذشته بالاتر بوده است.

hemati14.jpg

وی افزود: رکورد میانگین نقدینگی به هیچ عنوان شکسته نشده و ماکسیمم رکورد تلقی می‌شود، این در شرایطی است که رشد ۲۸ درصدی نقدینگی رکورد به حساب نمی‌آید و در طول سال‌های قبل از این رقم‌ها رشد نقدینگی بیشتر بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر نقدینگی را کنترل کرده ایم و البته هدف بانک مرکزی در سال آینده کنترل انحصارات است، این در شرایطی است که هیچ یک از پیش بینی‌های بانک مرکزی برای سال آینده تورم بالای ۲۰ درصدی را نشان نمی‌دهد، بنابراین انتظاراتی که برای تورم بالا بر رشد نقدینگی مطرح می‌شود، صحت ندارد. فاکتورهای موجود حکایت از آن دارد که تورم سال آینده کمتر از ۲۰ درصد است.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: سد مقاومت دلار ۱۴ هزار تومانی شکسته شده و ظرف یک سال قبل سه بار این سد مقاومتی فرو ریخته است اما با مدیریت بانک مرکزی تعادل همچنان در بازار برقرار خواهد شد. وی ادامه داد: بانک مرکزی به مردم توصیه می‌کند تا به بازار ارز ورود نکنند یا اینکه ریسک دارایی خود را در نظر بگیرند.

منبع: تابناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها