|
کدخبر: 84429

هشدار همتی به مردم؛ ریسک نکنید!

رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ ارز نوشت: دستاویز قراردادن موضوع FATF برای اثر‌گذاری در نرخ ارز از طریق سفته بازان و فضای مجازی، با واقعیات بازار و روند تأمین ارز در تجارت خارجی کشور و چشم‌انداز گشایش کانال هاى جدید، همخوانی ندارد.

گسترش‌نیوز: عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی نوشت: این روزها، سفته بازان و رانت جویان بازار ارز نتیجه جلسه آتی FATF را بدون اطلاع از پیچیدگى هاى روند آن، عدم تمدید تعلیق قلمداد کرده و درخصوص تأثیرآن بر نرخ ارز تبلیغات زیادی در کانالهای تبلیغاتی خود راه انداخته‌اند.

نظرم را قبلاً در مورد اهمیت این موضوع گفته ام، لیکن، در شرایط فعلی که اغلب بانک‌های خارجی به دلیل تشدید تحریمهای امریکا، همکاری لازم با بانک‌های ایران را ندارند و تبادلات ارزی ما از طریق مکانیزم‌های بانکى جایگزین و غیر قابل تحریم، انجام می‌شود، تصمیم آتیFATF (اعم از تمدید یا عدم تمدید) نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی بر شرایط ارزی کشورمان داشته باشد و عمده خبرسازیها دراین خصوص، با انگیزه سودجویی و نوسان گیری در بازار ارز انجام می‌گیرد.

دستاویز قراردادن موضوع FATF برای اثر‌گذاری در نرخ ارز از طریق سفته بازان و فضای مجازی، باواقعیات بازار وروندتأمین ارز درتجارت خارجی کشور و چشم‌انداز گشایش کانال هاى جدید، همخوانی ندارد.

ضمن اینکه، بانک مرکزی نظارت برجریان پول و مبارزه با پولشویی را نیز درکنار مدیریت بازار ارز با قوت ادامه خواهد داد. مردم عزیز مراقبت نمایند که با شگرد جدید سودجویان، این بار تحت عنوان تأثیر FATF، دارایی آنها در بازار ارز در معرض ریسک قرار نگیرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر