|
کدخبر: 84249

پیش‌بینی وضعیت بازار سکه و طلا تا ۲ روز آینده

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا می‌گوید: قیمت طلای ۱۸ عیار در آخرین معاملات شش هزار تومان ارزان شد. آنچه مشخص است قیمت طلا و سکه تا دو روز آینده روند باثباتی دارد.

گسترش‌نیوز : هفته گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهوری سه سخنرانی مهم داشت. او در اظهاراتش از بازار سرمایه و اهمیت آن سخن گفت که نشان دهد دولت بیش از گذشته در میان بازارها نگاهش به بازار سهام است. اگر با این پیام‌ها نقدینگی سرگردان به سمت بورس برود احتمالا در روند ارز و طلا نوسان قابل توجهی رخ ندهد.

آنچه که در قیمت طلا در بازارهای داخلی ایران اثرگذار است قیمت دلار و میزان عرضه و تقاضاست. به دلیل نزدیک شدن به ایام پایان سال به نظر می‌رسد تقاضا برای خرید طلا در بازار افزایش یابد؛ این در حالی است که طی یک هفته اخیر بازدهی بازارها این گونه بود: بورس بازدهی مثبت ۴٫۳ درصدی، دلار بازدهی مثبت ۰٫۳۷ درصدی، طلا بازدهی منفی ۱٫۳ درصدی و سکه هم بازدهی منفی ۱٫۵ درصدی. در این شرایط که بازدهی دلار مثبت و طلا منفی شده و بورس همچنان روند صعودی دارد، قیمت طلا چه خواهد شد؟

در همین حال، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا از کاهش شش هزار تومانی قیمت طلای ۱۸ عیار خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: براساس آخرین معاملات اتجام شده قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۰۶ هزار تومان بوده که این رقم نسبت به روزهای نخست هفته با کاهش شش هزار تومانی رو به رو بوده است. همچنین هر انس طلای جهانی نیز در روز پنج‌شنبه با ۱۸ دلار کاهش به قیمت یک هزار و ۵۷۱ دلار رسید.

محمد کشتی‌آرای در ادامه افزود: فعلا تا دو روز آینده علائم سیاسی یا اقتصادی برای افزایش قیمت طلا در بازار مشاهده نمی‌شود. به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه تا پایان هفته روند با ثباتی داشته باشد.

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: طبق آخرین معاملات انجام شده( روز پنج‌شنبه ۱۷ بهمن) قیمت سکه طرح قدیم چهار میلیون و ۹۶۰ هزار تومان، سکه طرح جدید به قیمت چهار میلیون و ۹۷۵ هزار تومان، نیم سکه به قیمت دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ربع سکه هم با قیمت یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه‌های گرمی نیز ۹۳۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت انواع سکه در حالی است که قیمت دلار در روز پنج‌شنبه به نرخ ۱۳ هزار و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش شده است. آنچه به نظر می‌رسد قیمت سکه، طلا و دلار تا دو روز آینده روند باثباتی دارد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر