|
کدخبر: 81033

سیل چقدر هزینه روی دست بیمه گذاشت؟

معاون مدیرکل نظارت بر بیمه های غیرزندگی کشور گفت: بیش از ۱۷۸ میلیارد تومان خسارت در رابطه با سیل اواخر اسفند سال گذشته و اوایل سال جاری در کشور پرداخت شده است.

گسترش نیوز: ندا علی‌نژاد امروز چهارشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی ‌و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با اشاره به پرداخت بیش از ۹۵ درصد خسارت سیل ابتدای سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر دغدغه اصلی بیمه مرکزی در بحث پرداخت خسارت بیمه های مهندسی و انرژی است که کارگزاران باید مدارک مورد نیاز را به منظور دریافت خسارت به شرکت‌های بیمه ارائه دهند.

وی در خصوص سیل اخیر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای برآورد خسارت این سیل، ابتدا باید آب فروکش کند تا بتوان برآورد خسارت لازم را انجام داد.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به تلاش‌های اعضای کمیسیون، بی کیفیت‌ترین انبار کالای متروکه به بهترین و استانداردترین انبار کالای متروکه تبدیل شده است.

وی افزود: بعد از برگزاری جلسه مشترک با استان لرستان و اتخاذ تصمیمات مناسب، نیروی انتظامی عملکرد قابل قبول ‌و خوبی در خصوص برخورد با خودروهای قاچاق‌بر داشته است. ترانزیت ‌و تردد خودروهای قاچاق‌بر نگران کننده است. این معضل باید علمی و تخصصی‌تر بررسی شود.

آقازاده بیان کرد: پرونده‌های ارجاعی به تعزیرات حکومتی در حیطه قاچاق کالا در استان مرکزی نسبت به سال گذشته دو برابر شده و صدور حکم بیش از دو برابر رشد داشته است.

مدیرکل دادگستری استان مرکزی نیز با بیان اینکه دستورالعمل های محرمانه وجهه قانونی ندارند و تمام دستورالعمل‌ها باید شفاف و روشن و در معرض دید عموم باشد، افزود: کالای قاچاق مشمول دریافت بیمه نمی‌شود.

حجت الاسلام قاسم عبداللهی گفت: نبود برخی از دفاتر بیمه و عدم حضور نمایندگان بیمه در محاکم قضایی استان یکی از مشکلاتی است که رفع آنها نیازمند انجام تدابیر لازم است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی نیز گفت: حجم پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی در حیطه قاچاق کالا در سال جاری هزار و ۱۷ فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبل که ۵۹۸ فقره بوده رشد ۱۰۰ درصدی داشته است. از مجموع پرونده های سال جاری تاکنون ۹۹۷ فقره منجر به صدور رای شده است.

حمیدرضا القاصی افزود: همچنین میزان جزای نقدی تاکنون ۱۰۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در سال جاری علاوه بر جزای نقدی، ۹۰ دستگاه خودرو نیز ضبط شده که خودروهای ضبط شده باید تعیین تکلیف شوند.

منبع: مهر

ارسال نظر