|
کدخبر: 81001

سهم ۵۷ درصدی صنعت از تسهیلات بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر شفاف‌سازی عملکرد بانک‌ها در حوزه تسهیلات‌دهی تاکید کرد.

گسترش نیوز: محمود شکری با اشاره به عملکرد شبکه بانکی در حوزه تسهیلات دهی، گفت: تقسیم بندی سهم تسهیلات مشخص بوده و بانک‌ها باید به قوانین در این حوزه توجه کنند.

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون ۵۷ درصد سهم تسهیلات بانکی باید به بخش صنعت اختصاص یابد، افزود: حدود ۳۰ درصد برای خدمات و مابقی منابع نیز برای سایر امور باید هزینه شود.

وی با تاکید بر اینکه عمل به این قانون در حوزه تسهیلات دهی علاوه بر ایجاد شفافیت کافی می‌تواند مشکلات بسیاری از بخش‌ها را نیز حل کند، تصریح کرد: مطالبه ما از بانک مرکزی ارائه گزارش عملکرد شبکه بانکی در حوزه تسهیلات دهی بوده تا میزان رعایت و اجرای قانون در این حوزه مشخص شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه پس از دریافت گزارش عملکرد شبکه بانکی در خصوص تسهیلات دهی به موضوع سخت گیری در دریافت وثیقه‌ها نیز ورود خواهیم داشت، گفت: باید با چنین مطالباتی شفافیت عملکرد بانکی را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید برای ارائه چنین آمارهایی با یکدیگر رقابت داشته باشند که نتیجه آن می‌تواند بهبود نسبی شرایط شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه بانک‌ها با رعایت تقسیم بندی‌های قانونی در حوزه تسهیلات دهی به نوعی در رشد اقتصادی سهیم می‌شوند، یادآور شد: با مطالبه گزارش دهی شبکه بانکی در خصوص عملکردها سعی در شفافیت فعالیت‌ها و در نتیجه افزایش رضایت مندی مردم داریم.

منبع: ایبِنا

ارسال نظر