|
کدخبر: 80884

هشدار پلیس فتا برای واریزی‌های مشکوک

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: هنگام واریز مبالغ از سوی افراد و منابع ناشناس حساب خود را ببندید و در اسرع وقت به صورت کتبی به بانک عامل گزارش کنید.

گسترش نیوز: سرهنگ رامین پاشایی گفت: در تعدادی از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا و با بررسی اسناد، مشخص شد افراد کلاهبردار از طریق جعلی و با دسترسی به اطلاعات حساب‌های بانکی هموطنان و حساب‌های مالی سایر افراد، به منظور پولشویی و طولانی کردن فرآیند پیگرد جرایم، وجوه سرقتی را به سایر حساب‌های افراد انتقال می‌دهند و در زمان‌های متعدد نسبت به برداشت غیر مجاز آن اقدام می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در ادامه به هموطنان هشدار داد: ضمن فعال‌سازی ارسال پیامک واریز و برداشت حساب‌های مالی خود، به محض اطلاع از واریز هرگونه مبالغ مشکوک به حساب‌های مالی بلافاصله با تغییر رمز دوم کارت‌های بانکی موضوع را به صورت رسمی به مراجع قضایی و بانک‌های عامل اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه با اجرای کامل طرح استفاده از رمز یکبار مصرف در کشور شاهد کاهش اینگونه جرایم خواهیم بود، به هموطنان توصیه کرد: با توجه به مهلت تعیین شده در بانک‌ها هر چه سریع‌تر نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند.

منبع: ایبِنا

ارسال نظر