|
کدخبر: 75891

همتی: دارایی خود را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهید

رئیس کل بانک مرکزی گفت: قبلا هم به مردم عزیز عرض کردم که دارایی خود را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهند.

گسترش‌نیوز: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درخصوص فیشینگ(سرقت اطلاعات کاربران در فضای اینترنت) گفت: پرونده‌های زیادی در دادسرا درباره فیشینگ تشکیل شده و به گونه‌ای که تقریبا روزی ۴۰۰ الی ۵۰۰ پرونده در این باره تشکیل می‌شود.

وی افزود: روز گذشته با مدیران عامل بانک‌ها جلسه داشتم و تاکید کردم با سرعت بیشتری عملیات مربوط به رمز دوم پویا انجام شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در صورتی که این عملیات راه‌اندازی شود بسیاری از مشکلات در این‌باره حل می‌شود، البته این مشکلات به صفر نمی‌رسد ولی تا حد زیادی حل و فصل می‌شود.

همتی در پاسخ به سوالی درباره افزایش نرخ ارز، اظهارکرد: بازار ارز در کنترل است. من همیشه دو پیام را به مردم و کسانی که دلال‌بازی می‌کنند گفته‌ام؛ یکی اینکه توانایی بانک مرکزی را دست‌کم نگیرند، چرا که ما توانایی لازم را داریم که هر زمان اراده کنیم در بازار حضور یابیم و به عرضه و تقاضا سامان دهیم. همیشه به مردم عزیز گفته‌ام که دارایی خود را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهند. همانطور که می‌بینید در یک روز هزار تومان افزایش دارد و در روز دیگر هزار تومان کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی در بازار حضور محکم داشته و توانایی نیز دارد؛ ذخایر ارزی هم موجود است. این موضوع ربطی هم به بحث تورم ندارد و در توان ملی ما تاثیر نمی‌گذارد. به زودی در بازار ارز ثبات ایجاد می‌شود و مشکلاتی هم که در یکی دو هفته اخیر در بازار ارز ایجاد شده به‌علت مسائل سیاسی و جوّ روانی ایجاد شد، بوده و ان‌شالله به زودی رفع می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار متشکل ارزی نیز اظهارکرد: بازار متشکل ارزی اکنون در مرحله آزمون قرار دارد و نگران تشکیل این بازار نباشید که به زودی کارهایش انجام می‌شود. ولی نمی‌توانم زمان مشخصی را برای این موضوع مطرح کنم، اما تا پیش از پایان امسال تشکیل می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر