|
کدخبر: 75734

بانک‌ها‌ به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ تسهیلات می‌دهند

قائم‌مقام بانک مرکزی گفت: ۲۳ بانک آماده ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها هستند.

گسترش‌نیوز: در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مشکلات استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی گزارشی از پرداخت تسهیلات بانکی به این شرکت‌ها ارائه داد.

tashilat3434.jpg

وی گفت: مانده تسهیلات پرداختی بانک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۰۰ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال است که نسبت به مهرماه سال ۹۷، ۵۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، ۶۱ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال به استارت آپ‌ها تسهیلات پرداخت شده که نسبت به هفت ماهه سال ۹۷، ۵۲ درصد رشد داشته است.

کمیجانی گفت: مهرماه امسال به ۲۰۲ شرکت دانش‌بنیان ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده، علاوه بر این ۷۳۷ شرکت دانش‌بنیان تسهیلات هفت ماهه دریافت کرده‌اند.

قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد: ۲۳ بانک برای پرداخت تسهیلات لازم با استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری لازم را دارند و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند از امکانات تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی اظهارکرد: شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه دارند تا سقف ۱۴۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های اشتغال آفرینی و صادرات کالا و خدمات استفاده کنند.

کمیجانی همچنین از مصوبه شورای پول و اعتبار در سال ۹۷ برای پرداخت تسهیلات مسکن به نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها خبر داد.

منبع: مهر

ارسال نظر