|
کدخبر: 71395

قیمت بیت‌کوین افزایش میابد؟

چند وقتی است که نرخ بیت کوین بدون تغییر‌ با روند ثابتی باقی مانده است. اکنون در سه ماهه پایانی سال قرار داریم و به پایان آن بسیار نزدیک هستیم.

گسترش نیوز: جاش راجر (Josh Rager) معامله‌کننده و تحلیلگر محبوب ارز دیجیتال ساعاتی قبل به بررسی‌های اخیر خود درباره بازار بیت کوین اشاره کرد. وی خاطر نشان کرد که روند نرخ بیت کوین برای مدت طولانی ثابت مانده است. اما به نظر می‌رسد که این روند در حال تغییر می‌باشد، مخصوصا پس از نوسان ۱۰۰ دلاری که نرخ بیت کوین را به بیشتر از ۹۳۰۰ دلار رساند. طبق سخنان راجر، این موضوع نشان می‌دهد که مردم به شدت منتظر شکستن این الگوی فشرده می‌باشند.

به نظر راجر، بیت کوین باید به سطح قیمتی بالاتری دست یابد و حجم معاملات آن از سطح مقاومتی عبور کند. معاملات به طور کل، ۸۰ درصد بار روانی دارند. نوسانات بازار، مخصوصا در عرصه نوپای بیت کوین و ارزهای دیجیتال، عمدتا توسط احساسات شرکت‌کنندگان در بازار اداره می‌شود. این موضوع کاملا در یکی از نظرسنجی هایی که جاش راجر در توییتر برگزار کرده است قابل مشاهده می‌باشد.

twiterblak18.jpg

اکثر مردم می‌خواهند که نرخ بیت کوین از کانال ۹۶۰۰ دلار عبور کند

جاش راجر در توییتر خود نظرسنجی‌ای را برگزار کرد که ۴۳ درصد افراد معتقد بودند نرخ بیت کوین از ۸۸۰۰ کمتر می‌شود و ۵۷ درصد معتقد بودند از ۹۶۰۰ دلار بیشتر خواهد شد. راجر در این خصوص در توییتر نوشت: آیا بیت کوین به روند صعودی خود ادامه می‌دهد یا دوباره شاهد کاهش نرخ آن می‌باشیم؟

یکی از صاحب نظران شناخته شده بیت کوین در توییتر به اسم Crypto Rand چند روز پیش موضوع روند صعودی بیت کوین برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ را عنوان کرد. با به کارگیری الگوی گوِه نزولی (Falling Wedge) بر روی نوسان نرخ بیت کوین، وی انتظار دارد که یک "الگوی بازگشتی" رخ دهد. این موضوع را با توجه به عبور از خط روند بالایی موجود در این الگو می‌توان تایید کرد. نرخ بیت کوین می‌تواند دوباره به کانال ۱۴۰۰۰ دلار که اوایل سال در آستانه آن بودیم دست یابد. این سناریو کاملا امکان‌پذیر است.

blak19.jpg

ثبت رکورد دیگری در ارزش بازار واقعی بیت کوین

نحوه محاسبه ارزش بازار واقعی (Realized Market Cap) با ارزش بازار استاندارد (Standard Market Cap) متفاوت است. تعداد دفعاتی که هر کوین انتقال یافته است در ارزش تراکنش ضرب می‌شود. حاصلضرب، مقداری است که بعضی از صاحب نظران می‌گویند سلطه بیت کوین در عرصه ارزهای دیجیتال را بهتر نشان می‌دهد.

یکی از تحلیلگران این صنعت به اسم Rhythm اشاره کرده است که ارزش بازار واقعی بیت کوین به رکورد جدید ۱۰۲.۹ میلیارد دلار دست یافته است. این موضوع بدان معنا است که مقدار کل پرداخت شده برای بیت کوین در روز جاری بی‌سابقه بوده است. این موضوع، روند صعودی برای بازار تا پایان سال را نشان می‌دهد.

فاندامنتال‌های بیت کوین، قوی تر از همیشه

در واقع تعجب برانگیز است که نرخ بیت کوین کاهش نیافته است و با قدرت در محدوده ۹۰۰۰ الی ۹۵۰۰ دلار ثابت مانده است. ما شاهد روند صعودی بیت کوین در هالووین و سالگرد وایت پیپر بیت کوین بودیم و کاملا مشخص است که افراد قوی نظیر گاوهای بیت کوین نمی‌خواهند نرخ این ارز دیجیتال کمتر از ۹۰۰۰ دلار شود.

اما نکته‌ای که قابل ذکر است، قوی تر شدن فاندامنتال‌های بیت کوین می‌باشد. آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano) موسس شرکت مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital) این روند را در یکی از توییت‌های خوش بینانه خود در رابطه با بیت کوین به بهترین نحو توضیح داده است.

وی در توییتر نوشت: ۱۹۵ روز تا هاوینگ (نصف شدن پاداش ماینینگ) بعدی بیت کوین مانده است. کمتر از ۳ میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است. هش ریت دائما رکورد تازه‌ای ثبت می‌کند. ما شاهد این هستیم که قویترین شبکه رایانه‌ای در جهان قوی و قویتر می‌شود. شگفت‌انگیز است.

twiterblak177.jpg

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها