|
کدخبر: 64414

رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌و‌گو با گسترش‌نیوز:

بیشترین درگیری را با تامین اجتماعی داریم

ضیاء گفت: جامعه داروسازان با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو هستند که بیشترین چالش آنها مربوط به مباحث بیمه‌ای است و در میان شرکت‌های بیمه‌ای بیشترین مشکل و درگیری را با بیمه‌ تامین اجتماعی داریم.

گسترش‌نیوز: محمد باقر ضیاء رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش‌نیوز در مورد مشکلات بیمه‌ای صنف داروسازان، اظهار کرد: صنف و جامعه داروسازان با مشکلات بسیاری در تعرفه‌گذاری و مارژین(حاشیه سود برای مشتری) دارو، آیین‌نامه داروخانه‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای دارند.

zia2.jpg

ضیاء اضافه کرد: در میان دغدغه‌هایی که برای جامعه داروسازان وجود دارد، مشکلات بیمه‌ای بیشترین دشواری را برای این صنف به وجود آورده است.

رئیس انجمن داروسازان ایران بیان کرد: در حقیقت داروسازان در وصول حق بیمه‌ای و دریافت پرداخت‌ها دچار مشکلات و درگیری‌های بسیاری با شرکت‌های بیمه‌ای هستند. در خصوص این چالش، سازوکارهایی در نظر گرفته شد اما در حل و رفع آن موثر نبوده است.

وی مطرح کرد: شرکت‌های بیمه‌ای در قبال تعهد‌های خود مسئولیت‌ پذیر نیستند و گاهی پرداختی آنها با فاصله زمانی پنج ماهه و با پیگیری‌های زیاد انجام می‌شود.

رئیس انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: این فاصله پرداختی‌ها و کارشکنی شرکت‌های بیمه‌ای خسارت زیادی به داروسازان وارد می‌کند چراکه تامین نقدینگی در این حوزه بسیار دشوار و سنگین است.

ضیاء ابراز کرد: بیمه سلامت به عنوان نهاد بیمه‌ای ناظر بر بیمه‌های سلامت پیگیری‌های بسیاری در این زمینه داشته که خوشبختانه این پیگری‌ها اکنون منجر به تجدید نظری در برنامه‌ریزی‌ها و سازوکار‌های پیشین شده است. طبق آخرین برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌ بر به‌روز‌رسانی میزان پرداختی‌ها شد.

رئیس انجمن داروسازان ایران معتقد است: در میان شرکت‌های بیمه‌ای بیشترین مشکل و درگیری را با بیمه‌ تامین اجتماعی داریم.

بیمه پاسخگو مسئولیت صدمه‌های ناشی از مصرف دارو است

رئیس انجمن داروسازان ایران در بخش دیگری از سخنان خود به وجود بیمه‌های مسئولیت در این صنف اشاره کرد و افزود: افرادی که در داروخانه فعالیت دارند در مقابل داروهایی که بر اساس نسخه تجویزی پزشک به بیماران تحویل داده می‌شود مسئول هستند، بنابراین برای جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر وجود چتر پوششی بیمه‌های مسئولیت در این صنف ضروری به حساب می‌آید.

این فرد آگاه در مورد اینکه چرا داروسازان و دیگر نیرو‌های انسانی داروخانه به بیمه مسئولیت نیاز دارند؟ بیان کرد: اگر داروی اشتباهی به‌دست بیمار برسد و آن فرد بر اساس مصرف نا درست دارو دچار صدمه شود، پزشک داروسازی و مسئول فنی آن داروخانه در برابر آن مسئول و پاسخگو است. درباره این مسئله گاهی خطراتی همچون آسیب جسمانی، حتی روانی و یا شاید فوت می‌تواند بیمار را تهدید کند.

ضیاء گفت: تهدید‌هایی از قبیل درج اشتباه میزان مصرف دارو که در نهایت باعث تشدید و یا عدم بهبود در بیماری شود و یا خسارت نقص عضو و فوت بیمار وجود دارد که در این خصوص داروسازان و داروخانه‌ها می‌توانند از بیمه مسئولیت خود برای جبران خسارت‌های ناخواسته ببار آمده کمک بگیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها