|
کدخبر: 62340

عضو هیات مدیره صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و متوسط در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز:

بانک‌ها به مشتریان خود نگاه منفعت‌طلبانه دارند

پناهی گفت: بانک‌ها به مشتریان خود نگاه منفعت‌طلبانه‌ای دارند و در خصوص ارائه تسهیلات با تکیه بر این نوع نگاه عمل می‌کنند.

گسترش نیوز:‌ محبوب پناهی عضو هیات مدیره و معاون فنی و برنامه‌ریزی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و متوسط در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز اظهار کرد: صندوق ضمانت و سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، ‌مرکزی دولتی بوده که تنها برای حمایت از واحد‌های تولیدی تشکیل و به وجود آمده است.

mahbobpanahi.jpg

پناهی بیان کرد: در حقیقت این مرکز دولتی بر اساس تعاریفی که برای ماهیت و گسترده فعالیت‌های آن به وجود آمده، حق انجام فعالیت‌های منفعت‌طلبانه ندارد. به بیان دیگر این صندوق نمی‌تواند همانند بنگاه‌های اقتصادی و یا نهادهای دولتی که فعالیت‌های بنگاه‌داری دارند، عمل کند.

عضو هیات مدیره صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و متوسط اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بانک‌ها با این صندوق به نوع نگرش به فعالیت‌های اقتصادی و منفعت‌طلبانه آن بر می‌گردد. بانک‌ها با توجه به اقتضای زمان اجازه ورود به این حوزه‌ها را دارند اما این مرکز تنها طبق دستور‌العمل‌هایی که پیش از تشکیل آن تعریف شده بود، می‌تواند عمل کند.

وی تصریح کرد: بانک‌ها به مشتریان خود نگاه منفعت‌طلبانه‌ای دارند و در خصوص ارائه تسهیلات با تکیه بر این نوع نگاه عمل می‌کنند. تفاوت ما با بانک‌ها نیز بر سر همین مسئله است.

پناهی معتقد است: صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و متوسط با تاکید بر تقویت توان واحدهای تولیدی به فعالیت‌ خود ادامه می‌دهد. هرچند که این مرکز با وجود دولتی بودن به طور خودگردان اداره می‌شود و در این میان برای رفع هزینه‌های خود ناچار به کسب درآمد است.

عضو هیات مدیره صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و متوسط مطرح کرد: طبق مقررات وضع شده این نهاد تنها می‌تواند در زمینه‌هایی که دولت به آن اجازه ورود داده است، فعالیت کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها