|
کدخبر: 61829

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌و‌گو با گسترش‌نیوز مطرح کرد:

تاثیر نوسان‌های انس جهانی بر بازار داخلی

محمدولی گفت: پیش‌بینی می‌شود نوسان‌های اخیر بازار جهانی بیشتر از افزایش ۱۰ درصدی دوامی نداشته باشد.

گسترش نیوز: در معاملات امروز بازار جهانی طلا هر اونس، معادل ۳۱٫۱۳۲گرم از این فلز گرانبها ۱۳ دلار ارزان شد و ۱۵۰۹٫۹ دلار به فروش رسید. قیمت کنونی در مقایسه با قیمت یک ماه گذشته طلا ۸۳٫۷ و در مقایسه با قیمت یک سال گذشته آن ۳۳۶٫۲ دلار بالاتر بوده است.

mohamadmohamadvali3.jpg

به گفته برخی از کارشناسان اگرچه سرمایه‌گذاران بازار طلا قیمت را در معاملات امروز کاهش دادند اما در ادامه جنگ تجاری چین و آمریکا پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا به روند افزایشی خود طی هفته جاری ادامه دهد.

محمد محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش در رابطه با جهت‌گیری‌ها‌ی بازار داخلی و خارجی طلا، اظهار کرد: بازار ارز در روز‌های اخیر دارای فراز و فرودهایی بوده است. نوسان‌های قیمتی بین ۵ الی ۱۰ درصد طبیعی به نظر می‌رسد اما بیشتر از این دامنه می‌تواند ناشی از حباب‌های بازار باشد.

محمدولی ادامه داد: احتمال می‌دهم نوسان‌های در دامنه ۱۰ درصد باقی بمانند و نرخ‌های بیشتر از این آستانه دوامی نخواهد داشت.

وی معتقد است: انس جهانی طلا نوسان‌های افزایشی داشته که این تلاطم‌ها کمتر از ۱۰ درصد بر بازار داخلی اثر می‌گذارد که اگر سیاست‌گذاران بتوانند به خوبی بازار داخلی را تحت کنترل خود در بیاورند، این مقدار نفوذ و اثرگذاری هم می‌تواند کاهش پیدا کند و بازار داخلی تنها متاثر از سازوکارهای منطقی داخلی باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: انس جهانی طلا در سراسر دنیا باید در یک نرخ مشخصی باشد و مسیر مشترکی را طی کنند اگر اکنون شاهد چنین چیزی نیستیم علت آن به نحوه مدیریت بازار‌های داخلی بر می‌گردد.

لازم به ذکر است: در روزهای اخیر عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در خصوص اقدامات این بانک برای مدیریت بازار ارز گفته بود که همان‌گونه که بازار ارز پس از یک دوره سخت، که بیشتر از ناحیه فشارهای خارجی و تحریم‌های همه جانبه و انتظارات منفی ناشی از آن بود، در دوره اخیر، به تدریج به سمت پایداری و پیش‌بینی‌پذیری حرکت می‌کند.

همچنین محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر نیز در مصاحبه‌های اخیر خود با اصحاب رسانه خبر داد با توجه به کاهش تقاضا در بازار طلا، نرخ سکه به سمت واقعی خود گام بر می‌دارد.

ارسال نظر