|
کدخبر: 61767

حرکت معکوس بورس در مقابل طلا و ارز

در حالی که بازارها طلا و ارز هفته چهارم مرداد ماه امسال را با بازدهی منفی پشت سر گذاشتند، اما بورس توانست با رشد بیش از دو درصدی تنها بازار مثبت هفته شود.

گسترش‌نیوز - بازارهای فلزهای زرد و بازار ارز هفته چهارم مرداد ماه امسال را منفی به پایان رساندند، اما ارزش دلار متضررترین بازار هفته شد.

دلار در این هفته ۱۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و بیشتر به میانه کانال ۱۱ هزار تومان نزدیک شد.

دلار در پایان هفته سوم مرداد ماه روی نرخ ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان ایستاد، اما در پایان هفته چهارم با افت ۱٫۲ درصدی روی نرخ ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان از سوی صرافی ملی نرخ‌گذاری شد.

بازار طلا نیز در هفته چهارم مرداد ماه همانند دلار با افت ارزش مواجه شد، به نحوی که طلا ۱۸ عیار افت ۰٫۷ درصدی و سکه امامی نیز افت ۰٫۹ درصدی را ثبت رساند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز هر گرم طلای ۱۸ عیار با سه هزار تومان کاهش نرخ تا ساعت ۱۳ روز پنج‌شنبه ۲۴ مرداد ماه به رقم ۴۱۵ هزار تومان رسید.

سکه طرح جدید نیز افت ۳۹ هزار تومانی در روز ۲۴ مرداد ماه نسبت به روز ۱۷ مرداد ماه با یک پله افت به رقم چهار میلیون و ۱۷۴ هزار تومان رسید، نرخ این فلز ارزشمند در پایان هفته سوم مرداد ماه روی نرخ چهار ملیون و ۲۱۳ هزار تومان ایستاد.

اما براساس آمار‌های سازمان بورس و اوراق بهاردار، شاخص کل بورس تهران در پایان روز کاری چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه با صعود بیش از شش هزار واحدی نسبت به شاخص ثبت شده در پایان هفته سوم وارد کانال ۲۶۱ هزار واحدی شد.

بازار سرمایه با بازدهی ۲٫۴ درصدی تنها بازار با رشد مثبت در پایان هفته چهارم بوده است. شاخص کل این بورس در روز ۱۶ مرداد ماه روی عدد ۲۵۵ هزار واحدی قرار داشت.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها