|
کدخبر: 61459

مدیرکل بخش نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی به گسترش‌نیوز پاسخ می‌دهد:

علت تنگنای سوددهی صنعت بیمه چیست؟

صفری گفت: نهایت سوددهی شرکت‌های بیمه‌ای ( سود مشارکت در منافع) حدود ۲۰ الی ۲۲ درصد است و در حقیقت بیشتر از این درصد هیچ شرکت بیمه‌ای توان ندارد در صورتی که بانک‌ها وعده سوددهی ۳۰ درصد و حتی بیشتر از این میزان را به مشتریان ویژه خود می‌دهند.

گسترش‌نیوز: امیر صفری مدیرکل بخش نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد رقابتی نبودن شرکت‌های بیمه‌ای، اظهار کرد: محصولات شرکت‌های بیمه‌ای قدیمی و همچون گذشته‌هاست و به عبارت دیگر تنوع کمی میان محصولات و خدمات عرضه شده توسط شرکت‌های بیمه‌ای وجود دارد.

صفری ادامه داد: شرکت‌های بیمه می‌توانند براساس آیین نامه شماره ۶۰ بیمه مرکزی جهت کسب سود از محل ذخایر فنی اقدام به سرمایه‌گذاری کنند و با سرمایه‌گذاری صحیح بازدهی خوبی حاصل و سود کسبی را به بیمه‌گذاران منتقل کنند.

مدیرکل بخش نظارت بر سریمه‌های زندگی بیمه مرکزی تشریح کرد: به طور مثال اگر شرکت بیمه‌ای که بازار سرمایه را برای سرمایه‌گذاری بر می‌گزینند و در این بین اگر با انتخاب اشتباه به اندازه کافی سودآوری نداشته باشند، آثار سوء آن به مراتب پایین دستی منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: بالعکس اگر بازار سرمایه و یا دیگر بازار‌هایی که شرکت‌ها برای افزایش پرتفوی خود انتخاب می‌کنند بنا بر نوسان‌های اقتصادی شرایط مساعدی را نداشته باشند، وضعیت نا به سامان آنها به بازیگران صنعت بیمه و سرمایه‌گذاران منتقل می‌شوند.

این مقام آگاه بیان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای محدودیتی در انتخاب بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری دارند و در حقیقت شرکت‌های بیمه‌ای باید طبق دستورات آیین نامه سرمایه‌گذاری شورای‌عالی بیمه عمل کنند.

صفری یادآور شد: در واقع شرکت‌های بیمه‌ای همچون یک واسطه عمل می‌کنند و به خودی خود نمی‌توانند دست به فعالیت‌های اقتصادی سودآور بزنند. در نتیجه بازدهی مناسب شرکت‌های بیمه‌ای در گروی دیگر بازار‌هاست.

مدیرکل بخش نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی ابراز کرد: نهایت سوددهی شرکت‌های بیمه‌ای ( سود مشارکت در منافع) حدود ۲۰ الی ۲۲ درصد است و در حقیقت بیشتر از این درصد هیچ شرکت بیمه‌ای توان ندارد در صورتی که بانک‌ها وعده سوددهی ۳۰ درصد و حتی بیشتر از این میزان را به مشتریان ویژه خود می‌دهند. این تفاوت و اختلاف سوددهی به برخورد قانون با گستره فعالیت آنها بر می‌گردد. به بیان دیگر بانک‌ها جای مانور بیشتری برای کسب سود دارند.

وی در خصوص سود‌ منافع شرکت‌های بیمه‌ای گفت: ‌شرکت‌های بیمه‌ای ۲ نوع سود به عنوان سود مشارکت و تضمیمی پرداخت می‌کند که البته تفاوت زیادی میان این دو نوع وجود ندارد. به‌طوری‌که در سود‌های تضمیمی شرکت بیمه‌ای سود منعقد شده در زمان معین پرداخت می‌کند و در مورد مشارکت در صورت کسب سود بیشتر از انتظار، مبلغ کسب شده میان مشارکت‌کننده‌ها تقسیم می‌شود.

صفری گفت: بیمه مرکزی مخالف تعهد و تضمین سودهاست و اجازه تضمین بیشتر از ۲۵ درصد را نمی‌دهد چراکه امکان به‌دست نیامدن مبلغ بیشتر از این حد وجود دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها